19 Eylül 2012 Çarşamba

Tırtoğlu muffinleri (ekekekeke :| )

Japon sever arkadaşım Tutku'nun blogunda gördüğüm muffinlere özenip, tarifini istedim ondan bi kaç gün önce. İnternetten bulduğum tariflerle mala bağlıyorum ben çünkü. Yapmış, denemiş çevreden alınca daha bi rahat oluyo. 
Bugün mutfağa girdim tarifteki gibi yaptım. Hatta dur bak tarifi de yazıyım lan, benim gibi bu işlerin cahili varsa örnek alsın:
3 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
aldığı kadar un
karıştır, çırp ve 150 derece fırına ver. Tutku'dan aldığım tarif budur. Ben aldığı kadar un olayını tam çözememişim sanırım. Çünkü onun fotoğraflarına bakınca bonibonları gayet muffinlerin üstünde kalmış, benimkiler dibe battı, ne yazık :')  Neyse ama ilk denemem için iyiydi bence pdajsdpoasdas. Ay dur bu ilk deneme değil. Şimdi sizi  bambaşka bi dünyaya götürücem. Sene 2010 Tığçeyle ilk muffinimizi yapmışız. Aha buraya tıkla hele.


Neyse o konuyu atlattıysak, yukarıdaki fotoğrafta görüldüğü üzre çogsel kabarttım. Tadı da gayet iyi. Ama jelibonlar sorun çıkardı! Ben bu muffinleri jelibonlu yapıcam arkadaş! Taktım bu işe! Bu mesele çözülecek!
Ben eriyip dibe çökmez de en azından dibe yakın bi yerlerde kalır diye bi umutluydum, ama yukardaki o kabarık muffinlerin alt kısmı aşağıdaki fotoğraf gibiydi. Yani hamur gitmiş sadece jelibon kalmış.


Öf çok sevimli görüntü lan dpokasdpoıaksd blogum yaşadığı en sevimli anları yaşıyo bence. Az ellemeyin. 

Acaba hamura biraz daha un koyup katılaştırsam nolur? Jelibonlar batar mı ki yine, ya da hamurun kabarmaması gibi bi şey olur mu?
Ya da zemine hamuru dökmeden önce başka bi şey mi koysam? Denişik muffin olsun diye. Ama hiç bilmiyom napsam. Mutfak işlerinde deneyimli olanlarda tavsiye istiyorum boynum bükük :')

Kesin hiç bilen biri yorum yapmıcak lan dpoaksdpoakdads bilmiyom sanki sizi :'(
 Neyse ossun.


14 yorum :

  1. jelibonların eriyeceğini düşünmüştümde böyle güzel renkler çıkacağını tahmin etmemiştim :) Acaba diyorum cevizli kek yaparken biz cevizleri dibe çökmesin diye unluyoruz jelibonları da mı öyle yapsan? :D Bir de bende muffin manyağıyım eve gidince sana bir tarif daha göndereyim :D Bir de onunla dene. Hatta o tarifle yaptıklarımın fotolarını da atarım. Olmadı bir de bende denerim jelibonlu onları batmadan kurtarırız. :)) Ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  2. Üf de mi çogsel renkler :') Keşke mavi de olaymıştı, artık onun için gıda boyası işine giricem!
    Ene çok ilginç cevizler unlanıyo muymuş öyle? jelibon unlamak çok ilginç olucak odkaspdkacasd
    Ay tamam olur çok seviyorum yeni tarifler yapmayı zaten onu da yaparım bekliyorum *.*

    YanıtlaSil
  3. Bunları böyle kağıtlarla muffin kalıplarına koyuyorlar.Böylece daha düzgün bir şekle sahip oluyorlar.Bu yüzden o kalıplar kullanılırsa içine eklenen malzemelerin çökmeyeceğini düşünürüm her zaman ama denemedim tabii ki :D
    Uzman değilim ama küçük parçalara ayırıp hafif de unlarsan belki çökmezler, gene de emin değilim ^^
    Çok güzel olmuşlar,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Şu tepsi gibi olan kalıpları mı diyosun ki? O pahalı geldi bana açıkcası o yüzden silikon olanları aldım :D
    İkinci unlama tavsiyesi geldi ben bi unlıyım en iyisi bunları, küçük parçalar da iyi fikirmiş bak evet.
    teşekkür ederim *.*

    YanıtlaSil
  5. çikolata, jelibon, bonibon hepsini unla:) bir kaseye birkaç kaşık un koyup jelibonları da koyup karıştırırsan hamura koyduğunda yapışır, ortada kalır, kalıplara biraz daha hamurdan koyarsan da daha büyük muffinlerin olur ve jeliler ortada kalır.
    bu tarife biraz limon kabuğu rendesi, seviyorsan portakal kabuğu rendesi, kuru üzüm, minik elma parçaları, tarçın vs eklersen de süper olur, diyetteyim de hepsini yazasım geldi, yiyemesem de, afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  6. Ay teşekkür ederim bu daha ayrıntılı bi bilgi oldu benim için *.*
    Tarçından pek hoşlanmıyorum ama meyve parçalarını, rendelenmiş kabukları değerlendiricem :B

    YanıtlaSil
  7. Dedim dedim dinletemedim o jelibonlar yapişiiir diye :D
    Herkes bir unla falan diyor annem de dedi onu ben yapmadım bak. Bi dene görelim düzgün olursa bende öyle yapayım bi dahakine..
    Kendimi güçlerimizi birleştirmiş gibin hissediyorum bi sen bi ben beceremeyecek güzel şeyler yapabiliriz gibi alksjdşlak

    YanıtlaSil
  8. ıojfgfdngdfgfdıgo Jelibonlu yapmış olmana zaten twitterda da güldümdü şimdi burda bele gördüm lskdnfklsfnl ama renkli renkli çık tatlı gözüki olum *jelibon-tatlı gözükiyor ivit çok mantıklı bi kelime oyunu yapıyorum hı hı bence çok akıllıyım* bonibonlular nasıl oldu fırına koyarkenki fotoğrafda favorim onlar güzel olduysa ben de yapim. Dün ben de gircektim de mutfağa paten toto üstü düşüp çanak çömleği kırınca bi yere oynatamadım totoşumu oturdum postu yazdım Y__Y neyse bonibonlar güzel olduysa söle deniycem.

    YanıtlaSil
  9. @tutku bile bile yaptım resmen ama çok heves ettimdi napiyim odpaskdpasokd he bak haftaya denicem sanırım unla yapmayı haber ederim sana. Öf yapıcaz bence dlajsdıoajsdı

    @mathilda ne gülüyon olm sinsi sinsi!! Ço tatlı ama değ mi dpıosdpoasdkaopsd kelime oyununu görmezden geliyom. öf bu ara çok şeyini görmezden geldim yazık podaksdoaksdaopsdk bonibonlar da jelibon gibin oldu dibe çöktü yazmak istememiştim iyice rezil olmıyım diye geldin buldun çıkardın resmen! pdokajspdokasdo Çok özeniyom paten sürüşüne :'(

    YanıtlaSil
  10. ksdfksdfgıodf farkındayım bu sır çok görmezden gelinesi şeyler yapıorum ksldflksdfs hadi ya kötü olduğu için mi yazmadın la ayy yazıksın olum, çok başarılıyım başarısılıklarını bulmakta sanırım içgüdüye felan çevirdim bunu artıkın skdnklnfdklsfn özenme süremiyorum 3 gündür herbir vücut parçam düşmelerimden ötürü ağrımakta olum sen GD'ye özendiğinde gittin saçını değiştirdin, ben niye bi yerlerimi kırmaktan kurtuluyorum lağn :'(

    YanıtlaSil
  11. Kötü demedim sen niye kötülüyon pdkasopdıkasdpo tad olarak çogsel oluyo ama yap bence. Benim hamurum az cılktı ondan battı heral.
    Öf cidiyi yakalım gitsin lan bence dpoaksdpoaskdasd hepimize zarar ziyan herif

    YanıtlaSil
  12. çok şirin olmuş renklere bak yaaa *-* bende denemek istiyoruuummm~~ :D unlama yöntemi var batmasın diye birde yağlıyorlar yanlış değilse. zeytin yağına banıcan jelly leri anlıyacağın ahahahah :D

    YanıtlaSil
  13. Daha denemedim unlayıp yağlayıp falan, kalıp kağıtlar bitti de almaya üşeniyorum :B
    Ama o arada gıda boyası alıp mavi kremalı muffin yaptımdı çogsel oluyo ^^

    YanıtlaSil
  14. bende kekini renkli olarak denemiştim bir ara renkli renkli ama fazla gelmiş herhal gıda boyası, tadı garipti :D şekerli renkli patlamış mısırda dene çok güzel oluyor :)

    YanıtlaSil