16 Eylül 2012 Pazar

Okunan mangalar -1

Hiç sevmediğim halde internetten manga okumaya başladım. Hem de Türkçe olarak mangaturk 'den sırayla, en fazla 10 chapter olan serileri okuyorum seçim yapmadan. Tamamlanmamışları ingilizce devam ediyorum. Hepsini ingilizce okumak istiyorum da o kadar üşeniyorum ki, manga türkçesinden nefret etmeme rağmen dayanıyorum ha öyle bi üşengeçlik. Neyse bakıyım nereye kadar gidicek bu iş. Şimdi okuduklarımı yazıyım şuraya, manga yazılarına da başlamış olurum.

0x0 Memories


Böyle hikayelere karnım tok ama sıradan gidiyorum diye okudum işte. Klasik shoujo, one shot manga. Manga boyu dellendiğim konu şuydu, yanlışsam okuyanlar düzeltsin; bu kız kafasına top çarpıp hafızasını kaybetmemiş miydi lan? Neyin dramını yaşadılar o kadar anlamadım. Sürekli bi "ben hiç kimseyim." tripleri! Resmen lisede sınıfta bayılıp duran, bünyesiz iğrenç kızsın! Senin yüzünden sınıfın en iğrenç pislik kızları da "açılığıınn yaa açılıığnn kolonya getirinnn!" diye bağırır! ÖF BAK NASIL TİKSİNDİM! Lisedeki bütün tipler geçti gözümün önünden, ne kadar iğrençtiniz kızlar ;) Hep manganın dışına çıktım burda sizin yüzünüzden!
Neyse okumayan varsa,bi baksın bence. Bilmiyorum aktif manga okuyanların çoktan okuyup arşivine attığı bi manga mıdır, önceden okuduğum bi kaç seri ve param oldukça aldığım one piece ve nana dışında manga kültürüne sahip değilim. Evet buğadar.

24 Color


Çok seviyorum bu tarz çizimleri. Onçün mangakasının diğer mangalarına da sıranın gelmesini iple çekmekteyim. Yine bir shoujo manga, resim yapmayı çok seven Nanaka isimli kızımızın liseye başlaması ve gelişen olaylar olaylar. Kendi gibi resim yapmayı çok seven Chihaya'ya aşık olur. Hatta öyle kabullenemeyeceğim aşk ki, okulun 2. gününde kız çatıya çıkar ay lav yu castin biber tarzı hareketlerde bulunur. Bunu okurken de çok dellendim evet, 3 günde neyin ölümsüz aşkına ulaştınız 14-15 yaşınızda bilmiyom. Neyse ama 5 chapterlık fazla vakit almayan sivimli bi manga.

A Star Sleeps Until The Sun Goes Down


Bu da 3 chapterlı Halfway mangasının 3. hikayesi. Sanırım 3 hikayede birbirinden farklı, ama sıralama gereği önce bunu okumuşum tabi ben, diğerlerini daha okumadım. Mangakalarının tek mangası bu muymuş bi de? Yine çabıcak biten kısa bir shoujo. Genç kızımız evine dönerken kapısında uyuklayan sarhoş taş gibin bir çocuk görür, uyanmayınca polise haber verir falan. Neyse, sonra çok da yabancı olmadığımız olaylar yaşanır. Böyle bi şey.

Asa mo Hiru mo Yoru mo



Mangaka Aoki Kotomi  Boku wa Imouto ni Koi wo Suru'nun mangakası. Mangasını da animesini de sevdimdi, her ne kadar filmini yarım bıraksam da Matsumoto Jun'a rağmen. Şimdi diğer mangalarına baktım da sırayı bozup hepsini okuyasım geldi. Bu mangada da erkeklerden bi sebepten ötürü nefret eden liseli kız ve ona yakınlaşmaya çalışan diğer liseli genç. Açıkçası okuduğum şeylerin, etkisine göre, aklımda 2 gün ile 1,5 hafta arasında kalmasından dolayı sonunu hiç hatırlamıyorum. Ama güzel mangaydı.

Fugurumakan Raihioki


Sıradan giderek manga okumaya başlamadan önce okumuştum bunu. Mangakanın tarzını çok sevdim, hikaye de çok güzeldi. Diğer mangalarını da hevesle okumayı bekliyorum.
Manga Yoh ve Ian isimli kapaktaki Japon bebeği ve yaşadıkları çeşitli olayları anlatıyo. çeşitli olaylar da şöyle ki; Yoh insanların kalmadığı, sadece onların geride bıraktıkları eşyaların kaldığı bi kasabada yaşıyo. Bu unutulmuş, atılmış eşyalar insan görünümünde ama, ruhları gibi yani. Bunun üzerine ilginç ve ço hoş bi manga olmuş.

Goth


Bunu da sıradan okumaya başlamadan önce okudum. Karakterlerin adını falan hatırlamıyorum tabi. Oldukça karanlık bi manga adından görüldüğü üzere. Cinayetlere ilgi duyan 2 sınıf arkadaşı hakkında. Ne olaydır ki yakınlarında da sürekli bi cinayet olayları var, hiç olmadı kendileri öyle meselelerin içine düştüler. Belki de okuduğum bu tarz manga olmamasından dolayı bilemiyorum hoşuma gitti benim, en başta sevmesem de.

A Thousand Years of Snow


Ouran Highschool Host Club'ın mangakasından bir manga. Emin olmayaraktan sanırım ilk mangasıymış bu. 9 chapterdı yalnız 10. chapter çıkmış mı, çıkacak mı anlamadım? O şekilde bitse de olurmuş bence, baya belirsiz bitti ama rahatsız etmedi beni. Şimddiiğ bu mangada da Chiyuki, en fazla 15 yaşına kadar yaşayacağı söylenen bi kapl hastası, ki ne yapmış etmiş 17sine kadar gelmiş. Ve vampir Touya'yla tanışıyo, sonra komikli dramlı olaylar. Yine bi kaç saatte rahat rahat okuyarak bitirilebilecek bi manga. Özellikle en çok güldüğüm yer de Chiyuki'nin Touya ona güzel şeyler söyleyince defterine not etmesiydi ğdoaksdopaskd yazık lan :')

Neyse yazacaklarım bu kadar. Görüşürük.


10 yorum :

  1. Hepsini severek okumuşumdur ama Fugurumakan Raihioki ayrı güzel diğer mangalarını da çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Benim de en sevdiğim o oldu, hatta bilgisayardan silmediğim tek mangadır :D

    YanıtlaSil
  3. Okumadıysan Dengeki Daisy'i tavsiye ederim Bırcı!! :) Bunlarıda şeederim :D

    YanıtlaSil
  4. He okumıştım onu da önceden :D

    YanıtlaSil
  5. Fikir almak için iyi bir yazı olmuş ^^ Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Tişikkir ederim ^^ Hepsi eğlencelik mangalar.

    YanıtlaSil
  7. anaa biliyom ya la bunların hepsini. uzun zamandır da okumuyodum iyi hatırlattın ben bi mangaturke çıkarma yapayım frbglkdsgblkthbrthy. hoş sonradan animeleri izleyemiyorum mangalar yüzünden ya neyse tişikir idirim efenim bişi izleyememe hastalığına yakalanmışım geçen gün :')

    YanıtlaSil
  8. uzun manga olmadığı sürece konuyu unuttuğumdan kısaları okumaya karar verdim işte ben de sonra animesini izlerken kasmasın ğdoaskpaosdk

    YanıtlaSil
  9. 24 colors tarzındaki çizimleri ben de seviyrim. Ama gel gör ki okudugum mangalar bi elin 5 parmağını geçmez, okuyamıyorum olum manga elimde ossun istiyorum ben sağolsun çok da ucuz oldugundan her gün alınmıyor. Hof bu bile Japonya'y gitmek için başlı başına bi neden olur he. ORda bit pazarı gibin bi yer varmıdır acaba bele manga tezgahları "gel anesan gel" diye bağıranlar *olmaz ama tut ki oluomuş yağni* gel'i de hatırlayamadım he ikimas felan gelio aklıma sndfldlfksdnf

    YanıtlaSil
  10. Öf ben de 15e çıktım netten okuduklarımla işte anca. Çoğu da oneshot, netten okuma nefretimlen. Ama şeye bak la ço heycanlıydı o "Alive" 10 chapter ama 17-18 sayfa hep son chapter hariç.
    Öf evet olm lan 20 lira içine oturuyo insanın! Sırf o yüzden pırt diye bitiremiyom podakpaskd aylardır one piece 3. cildi okuyom ben dpaoskdaoskd

    Kite kite falan mı diyolar ki lan? kimasu gelmek çünküsü. Of ne gözümüz döner işte bi ara gidip yerleşelim canıms Japonyaya ;) ehehehehehee::')

    YanıtlaSil