15 Eylül 2012 Cumartesi

90'ların Karanlık Yüzü

Yine çok sıkıntıdan bu yazıyı yazmaya karar verdim ama bi korkaklık yok değil, çünkü aylar önce googhan demişti yazıcam diye, bekliyom yazmıyon olm çok sıkıldım napiyim podajsdoıasjd Bi gün sen de yazcan işşalla!

Neyse hiç yapmadığım kadar düzenli bir şekilde "90lar" yazısı yazmak istiyorum kısmetse, ama birazcık 90lar ortası-sonu ve 2000ler başı gibi, bakalım nasıl olcak.

Kağıt bebekler ve maketler


Oldukça yalnız geçen çocukluğumun en büyük eğlencelerinden biriydi, gazetelerden çıkan bu kağıt bebekler. 4-5 yaşlarımdayken deli gibi biriktirdiğimi hatırlıyorum. Gazeteler hala veriyo olsa keşkem gider toplarım hepsini. Bi de çok farklı kıyafetler, mankenler oluyodu ahiy negseldi lan!
Bi de şimdi görselini bulamadım ama belki hatırlayan vardır. Yine aynı yaşlardayken ben, yani 95-96 yılları oluyo, gazetelerden çeşitli maketler veriliyodu. Gemi, ev şato gibi farklı farklı. Her gün belli parçalarını veriyolardı hatta, benim istediğim bi şato maketi vardı. Casper şatosu diyodum ben ona, bilmiyorum öyle miydi gerçekten Casper şatoda mı yaşıodu la? Neyse, hatta o zamanlar İstanbul'da yaşıyoduk, beni döven ahmetler Ankara'ya taşınmıştı biz de onlara gelmiştik. Ama babam bi gününü kaçırmıştı gazetenin :'( Beni döven Ahmet şatosunu bitirmişken ben sadece hayranlıkla bakmakla yetinmiştim :''('('( ÖF ÇO ÜZÜLÜYOM!!!

Muhabbetler


Sizi de koydum genşler ama Almansınızdır işşalla. Bu konu da ben 3. sınıftayken patlak verdi, ya da daha öncesinde de vardı da hatırlamıyorum. Konu şu ki, delicesine kulaktan kulağa yayılan "Almanyada osurmak ayıp değilmiş.". Bunu kim nerden çıkardı acaba o kadar merak ediyorum ki. Bi de yazık hiç mi konuşacak bi şeyimiz yokmuş lan, tabi internet daha adam olmamış, ya dizilerden, çizgifilmlerden konuşacaksın ya da böyle şeylerden konuşacaksın. Ve hatta bu muhabbet level atlatılıp "ama geğirmek çok ayıpmış." kısmı eklenmişti. Bi gün bi almanı çevirip sorcam "osuruyon mu uluorta?" diye. Ekşide bu konuyla ilgili ço hoş şeyler yazıyo gülmekten pek bi sıçtımdı zamanında bi bakın bence.

Televizyon


Evet, biliyoruz şimdi o dönemler Küçük Melek Maria'lar, Vahşi Güzel'ler, Rosalinda'lar, Çılgın Bediş'ler dönemiydi. O konuya bulaşmıyorum, biraz da konuşmadıklarımız hakkında yazmak istiyorum.
2001 yılında ekranlarda görüğümüz Nihat Doğan'ın tabiki de başrolde olduğu Sultan dizisi. ben adını "İşçi" gibi bi şey hatırlıyodum, ama baktım ki Sultan'mış. Bilmiyom belki Nihat işçi birini oynuyodu ya da allah korusun adı işçi falandı, emin değilim. Konuyu da hiç hatırlamıyorum ama pek bi acıklı olduğunu şu surattan anlayaniliriz heralde, belli bi dümenler dönmüş yoksa Nihat o hallere düşecek insan değil.
Beni dışarı çağırmak için eve gelen bi arkadaşım, televizyonda görüp "ay ben çok seviyorum bunu, keşke böyle bi abim ya da sevgilim olsa demişti." O zamanlar bile nasıl zevk sahibiysem maşallah, gözümü devirip konudan çıkmıştım. NOLDU HA NOLDU ÇİĞDEM ALDIN MI BABAYI?
Bunun dışında bir zamanlar Oktay'la evlenme hayali kuran tüm kızlar sonradan İvo'yla evlenme hayalleri kurmuştu. HALA KURUYOM İVVOĞ :')
Ve televizyondaki diğer lanet olası zenciler de, şu Kemalettin Tuğcu kitaplarının dizi uyarlamasıydı. Allah belalarını versin o Küçük Besleme'nin suratı gördükçe ne tiksinti yaşıyodum lan MEH GİT SÜMÜKLÜ SENİ. Bi de Üvey Baba vardı. Höf! İyi ki annem bana yasaklamıştı Kemalettin Tuğcu  kitaplarını, örtmen okumam için verdiğinde de yassah diyodum okutmuyodu bana. Oh çok şükür.
Bi de bizim televizyon 12 kanallıydı la :) kablolu olayı olmuyodu, o yüzden yaşıtlarımın discoveryde şöyle bi belgesel vardı veya nickelodeonda şöyle şöyle oldu muhabbetlerine hiç katılamadım :''')) Hele ki Adams ailesini hiç izlememiş bir çocuğum ben. HATTA 2 D İLE YAZILIYOMUŞ BAK ONU BİLE BİLMİYOM!

Film


Şizomizo'nun karıncalı filminin travmasının aynısı bende bu film için var. Allahın belaları öf bak nasıl hala tiksiniyorum. 93 yapımıymış film ben de bundan 1-2 yıl sonra izledim sanırım. İzleyen varsa oturup ağlayabiliriz yani. Bu tipler uzaydan mı ne gelmişler ya nerden geleceğdi zaten, bi karavanda mı ne yaşıyolardı sanırım. Kimse de olm gaffana noldu la? demiyodu :) Hatta dişleri sivri sivriydi de gidip onu yaptırıyolardı falan. Bu kızları da ergen yoldan çıkıyodu falan, bi dünyalıya aşık oluyodu sanırım o da Adam Sandlermış, her boka koymayın o adamı da. Lan niye değiştirmedim acaba da izledim bu lanet şeyi! Düşün ki bi tek 4-5 yaşlarımda izledim ve sahneleri hatırlıyorum başı sonu yok ama, öyle de bi travma!

Sonracııma derinden etkileyen Jumanji var tabi. keşke oyunu çıkaydı lan neden yapmadınız :'(

Garip Etkinlikler 


Bak bunu bilmiyorum hepimiz yaşadık mı, ama bizim okulda ve oturduğum çevrede delicesine yaygın bi olaydı. 2li dans olayı vardı. Şimdi hatırlamadığım bir çok şarkıyı bi koreografi eşliğinde yapıyoduk karşılıklı. Ama herkes aynı koreografiyle yapıyodu, yani bu işi kim çıkarmış belirsiz!  Bilen bilmeyene öğretiyodu. Bi hatırladığım Yonca Evcimik'in şu 9.15 vapurlu şarkısı, bi de shakira'nın şarkıyı hatırlamıyom şu kızıl saçlı olduğu ilk şarkısı heral. En mohteşemi de Hakan Peker'in Karam şarkısıydı. Lan şarkı çıktığı an hepimiz, yine kimin çıkardığı belirsiz dans hareketleriyle 2şer 2şer toplaşıp yapıyoduk. Yazık gençliğimize yeminle. 

Sonra her bulduğumuz duvar deliğinde otlarla kumlarla yemek yapardık, taso olayı vardı bi de bildiğimiz üzre Pokemon kaynaklı.

Moda

Bunu da şimdiye dek hatırlayan tek kişi de Tuğçe'ydi. Hatta yıllar önce söylediğimde, gece gece Sıhhıye'deydik yolun ortasında sevinç çığlıkları attıkdı, bilen birini bulduk diye. Bahsettiğim şey Mirkelam pantolonu.Bu da 95-96lı yıllara denk geliyo. Şimdi görsellere güvenemedim, koştuğu klipteki pantolonu muydu acaba emin olamadım. ben kareli diye hatırlıyorum ama ordaki kareli değil. Böyle bol cepli olduğunu hatırlıyorum bi de. Beni döven ahmetle ikimizin vardı negsel giyerdik la. Annem atmamış olsa hala giyerdim bence.
Bol bol da bahçıvan pantolonlardan giyerdik :') Hatta dur ne deniyodu la... Slopet hah! Şimdilerde 80-100 liraya satıldığını görüyom da içim acıyo :'(

Teknoloji

3-4 yaşlarındayken o zamanlarki kankeytom "Memoş"la onların evinde televizyon izliyoduk akşam vakti. Hatta power rangers vardı. "Ben buyum sen bu ol"culuk yapıyoduk. Sonra bi tanesi hakkında kötü bi şey söylemişti, ben de ne biçim gerilmiştim. Çünkü teelvizyondakilerin bizi duyabileceğini düşünüyodum :) Gerizekalıya bak :) Şşşş duycaklar şimdi falan demiştim lan yazık kim bilir naptı çocuk hiç hatırlamıyom.


Bir de dönemin devrimsel hareketi internetti tabi. Evlere yeni yeni girmeye başlamış. Biz de 2000 ya da 2001 yılı gibi bilgisayar alıp internete kavuşmuştuk. Tabi ben kavuşmuştum, 1. sınıftan beri evde yalnız kalan çocuklarına acımışlar demek almışlar eve. hatırlıyorum ki "ixir" vardı o zamanlar. Reklamı da koydum ki bilmeyenler öğrensin, bilenler nostalcik duygularda kavrılsın. Bu arada çok başarılı ve dahice bi reklam olduğunu söylemeden geçemicem. Dönemine göre ve hatta şimdiye göre bile en iyilerden biri bence. Neyse genşler siz bilmezsiniz o zamanlar internete bağlandığımızda ixirin küçük bi cdsi vardı onu takardık, bağlantı sesi duyulurdu ondan sonra ay bak ço özledim o sesi. Ve sonra ev telefonundan arayanlar size ulaşamazdı tabi. Ey gidi lan! 

Reklam demişken sanırım 2000lerin başlarında da fındık reklamı vardı şu aganigi naganigili. Bilmiyon tabi ne demek olduğunu orda burda bağır, ne gerizekalı nesilmişiz la.

Bi de konuyla biraz alakasız da söyliyim içimde kalmasın. Evde tek kalıyorum diye günde 6 kere aranırdım. Annem, babam (2 yıl başka şehirde görevdeydi o zamanlar) ve ananem tarafından sabah ve akşam olmak üzere 2şer kere. Merak ediyolar ya tabi. Ama zavallı ben ne zaman tuvalete girsem telefon çalardı. SIÇIYOM LAN SIÇIYOM DE Mİ?! Anneme isyan etmiştim de, annem eve telsiz telefon almıştı, nereye gidersem yanımda taşıyodum :')

Ha bi de telefonda hikaye dinleme hattı vardı. Yımışak sesli bi teyze sincaplardan kuşlardan bahsederdi, arkadaşımla gizlice arardık hep.

Neyse şimdi oturup bi anda yazmaya başlayınca bunlar geldi sadece aklıma. Sizde de varsa böyle "acaba herkes mi böyleydi lan?" dediğiniz yazın bence ço hoş olur.
Görüşürük!



21 yorum :

  1. şu sınava gireyim çıkayım, yorum yazcam buralara.
    göstermesem de çoh seviyom yazılarını, okuyom falan hep.

    YanıtlaSil
  2. Macarena'yı da unutmamak lazım :D Kolları sallardık falan tren mi ne yapıyoduk dans ederken. Nakaratı dışında da kimse sözlerini bilmezdi. Yani ben görmedim. :D

    YanıtlaSil
  3. açıkçası 90lar benim için karanlık ama öyle karanlık değil ben 94lüyüm zaten eheheh. :D Benim hatırladığım mesela böyle bir çizgi film vardı, Powerrangers hah hatırladım. Pembe kıyafetli olan bir karakter vardı, hepimiz o karakteri kapmaya çalışırdık. Kızdı o karakter. :D Hepimizin tişörtleri vardı Powerrangerslı. :D Benim hatırladığım gazetelerde kağıttan kıyafetler filan verilmezdi de biz barbie elbiseleri dikerdik kendimiz. Kaç kere onları satıp kar etmeyi düşünmüşümdür. :D Bir de anneannemlerde bir çatal vardı böyle, küçük, sapı gri metalden kalın saplı bir şey. Hepimiz ama hepimiz o çatalı kapmaya çalışırdık. Ama şimdi düşünüyoruz kuzenlerle niçin o çatal diye, hiçbir anlam veremiyoruz. :D Böyle yani. :) Senin tarzını seviyorum ya, ilk defa yorum yaptım. :D Eline sağlık heheh. :D

    YanıtlaSil
  4. @googhan çemkiriklerin için affetim olm seni tamam daha fazla ezilip büzülme podaksdoakd

    @pacihinko yok hiç unutulmadığı için yazmadım zaten :D Bunlar biraz arkada kalmış şeylerdi bana göre.

    @wonest power rangersı da yazdım zaten ama dizi olanı, çizgifilmlerini izlememiştim ben öyle delicesine. Ama tabisi ben de pemba olmak isterdim :')
    pdıjasoıdja çatal iyiymiş ha ey gidi genşlik.
    Ay teşekkür ederim mıtlı oldum *.*

    YanıtlaSil
  5. aha tam benim de içinde bulunduğum jenerasyon :') başlıyorum tek tek ele almaya hazırlıklı ol karşim jkdblksfbxghfjfgh.

    aha şuan seni aydınlatıyorum. olm baktım şimdi netten ismi şebnem bebekmiş onların sfkhdsklgb. kim buldu la bi anlasam :') annem ben çok istiyorum diye defter şeklinde olanları alırdı hatta http://mcdn01.gittigidiyor.net/4823/tn30/48239103_tn30_0.jpg bundan vardı olm bende :') anılarım canlandı la nasıl severdim onları. sürekli oynardım şimdi hangi çöpteler kim bilir :')
    aha bu da vardı bende. http://mcdn01.gittigidiyor.net/4823/tn30/48239067_tn30_0.jpg ne kadar şebnem varsa toplatmışım anlaşılan. hatta çok iyi hatırlıyorum 2.resimdeki erkek olanın kafası koptu diye nasıl ağlamıştım sdkjflgbdghj

    olm kim ortaya attı o lafı bilmiyorum ama şuan bile köşesinde bize gülüyo bence. bi muhabbet nasıl böyle yayılır ya? o dönemin bilmeyen çocuğu yoktur yani. 1 tane bile hemde! herkes biliyo la "almanyada osurmak ayıp değil ama geğirirsen seni hapse bile atıyorlar o kadar ayıp" muhabbetini djfkslgdghfjjhg. yazığız la küçüğüz diye hep kandırdılar bizi jkldsflkdjbhhj. annemin dayısı geldiğinde hep osuracak mı diye beklemiştim la o kadar yazığız fdjkjdbghfhjkf

    olm bu sultan seda sayanla oynadığı dizinin şeysi mi? onun bi dizisi vardı bak konuyu hatırlamıyorum ama yakın çekimde ağlıyodu seda sayan onu çok iyi hatırlıyorum. kamera burna girmişti resmen dkfbrskldgbdhfjgf. çılgın bediş de zaten allam ben nasıl sabah erken saatte tekrar verdiğinde bile izliyodum la onu fff. ruhsarı da çok iyi hatırlıyorum onu da sürekli takip ederdim. nasıl seviyodum onu ama anlatamam hsdflkdbfhjgkg. kitap muhabbetine girmeyelim ablam çok acımasızdı o konuda :')
    nasıl burjuvaysam bizim sınıfta da nickelodeon bi bizde vardı. hava bile atamazdım kimse bilmiyodu diye :')

    olm bu benim doğruduğum sene çıktıysa ben nasıl biliyorum? ben de kızın yoldan çıkmasını, karavanı falan hatırlıyorum. herkes de nasıl benimsemişse onları hiç sorun yoktu resmen kız okula falan da gidiyodu he. hep bunlar yüzünden böyleyiz biz la of!
    jumanjinin oyununu ben de çok istemiştim ya of! öyle garip olaylar olmasa da oluyomuş gibi yaparak oynardık kesin he. nasıl eğlenirdik :')

    o dans olayı bizde de vardı ama sınıf öğretmenimiz çıkartmıştı onu. 2-3 şey göstermişti beden dersinde (aslında anaokulu da olabilir emin olamadım) bahçede sonra bizim sokağa falan yayılmıştı. doğum günlerinde evlerde toplandığımızda yapıyoduk hep nasıl da eğleniyoduk la :')
    olm 9.15 ne la kadfbgslkdbjghfgjbsdılfg 8.15 vapuru o kjlsdafbdsklgbdlkhbfghf. onu geçtim olm sen 90lar ve 2000in en önemli dans etkinliğini nasıl unutursun lan?!! (bkz. http://www.youtube.com/watch?v=vlzwuFkn88U )
    sadece taso değil olm hepimiz evimize giderdik pokemon başlayacağı zaman onu beraber izlemek de bi etkinlikti!!1!1!11

    ben de hatırlamıyorum o pantolonu :') ama bahçivan tulum la o bildiğin ne öyle isim şeysi yapmışlar ayıp la ksdbfkdflbgldkjbhfdhjf. göbeğin üstüne çekilen taytları ve tayttan içeri sokulan tişörtleri de atlamamak gerek. o zamanın (hatta sanırım yine moda oluyo) modasının önemli bi yerini harcıyorlardı kdjbkgkhfhjfgjgdfjhg

    sen demesen ben dicektim o aganigi naganiyi he kjabfsklhgbfdlhkdfg. bi de ilk ne zaman çıktı hatırlamıyorum prezervatif reklamı vardı ooooookkkkeeeyyyyyyyy diye bağıran bi adam vardı. hep sordum anneme o ne diye hiç cevap vermedi khdfbdskgbdlkhcghljfghfg. pc bizim eve 98 mi 99 mu ne öyle bişide girdi de internet hep çok geç geldi he. paintte resim çizyodum ben ablam da croc ve sims oynardı. bi de büyücülü bir şey vardı 2 boyutlu bi oyundu hatırlamadım şimdi de ateri vardı oluuumm bizde pcden çok daha fazla oynanırdı hey gidisi. hala oynanır da onu bağlayacak eski çalışan televizyon bulmak sıkıntı fff.

    olm kuraldır ama o. herkes gider sen tuvalete girersin ve telefon çalar ya da kapı kfjgbdkgbhflhfhjfjhg.

    zeynadan niye bahsetmedin la? o dönem hepimiz oturup izlemiyo muyduk onu :') ben izliyoz sanıyodum hep kjefbldksgbdljdfhfh

    masal hattı hala var la ara istersen dkfbgdkslgblkhbfhf

    yoruldum he

    YanıtlaSil
  6. diğer yorumlara baktım da olm power rangersda ben de pembe olmak isterdim ama ablam ben oyum dediği için ben sevmeye sevmeye sarı oluyodum -.-
    bu ay savaşçısında da öyleydi. usagiyi kapmıştı o diye ben de diğer sarışına gitmiştim. of hep içimde kaldı bunlar he

    YanıtlaSil
  7. ey maşallah yoruma pdoakspdoaksdpaoskd
    Başlıyorum o zaman.
    Hee şebnem laa evet! Ama benim koyduğum tiplerden de vermişlerdi şebnemden sonra, bunlar isimsiz gibiydi galiba. AY OLM TÜYLERİM DİKEN DİKEN OLDU! O ikinci linkteki sol alttaki garip başı bağlı kıyafeti hatırladım çat diye oha fiiuuuvvvv ay ne biçim oldum opdaksdpoaksd

    dajspoıdjaspıdoasjkdpoıajsoıasjdaosıdj olm yazık annenin dayısına doapsjkdpaosd

    yok seda sayanla değildi bu. tek en ünlü buydu hatta dizideki. he lan ruhsar gözbebeğimdi benim de pdoaspdoajsd. Öf senin işin de kötüymüş lan çok burjuva kalmışın pdoasjpdıasdj

    Olm sonradan da göstermişlerdir tivide elbet çok sevildiyse demek iğrenç kafaları dpasokdaposd

    olm o makarenayı unutmadım ama yazmak istemedim, hepimiz biliyoz 90lı olsun olmasın nassa diye.

    Biz hep bahçıvan diyoduk la, tulum kot olmayan kumaş olan bişeydi bizim için. He bi de o taytlar hep çiçekli falandı ey gidi şimdi mağazarla 30 40 tlye sattığınız şeyleri biz o zamanlar meme altına kadar çekiyoduk!

    o okeeeeyyyy zamanı 6. sınıfta falandım, uzun zaman tartışılmıştı ne acaba diye. Resmen çok uygun bi reklam ha çocuklar bi bok anlamıyo cidden dpoasıjdaısdjasıd

    zeynadan da çok genel bişey diye bahsetmedim la, izlemeyen nassa yoktu, onun yerine kayıp değerlerimizden nihatın dizisini gündeme getirdim.

    Of hep tek çocukluğumdan istediğim karakteri olabildim la ben yazık :/

    YanıtlaSil
  8. nihat doğanı hatırlamadım ama he. bak yazık oldu şimdi bi atilla taş hatırlıyorum dizisi vardı onun da çapkın birini mi ne oynuyodu ama o yani ajdfgklbldfgbdgkh. o zamanlar da tv izlemiyomuşum he bi çizgifilm bi ruhsar bi de çılgın bediş kdfblksdgbdf

    nesi çok sevilecek lan bunların?!!1 hep bu sivri kafalar yüzünden gitti çok sevgili beyin hücrelerimiz :')

    heh bi de o zamanlar beğenip de giymezdik bi de he şimdi o kadar para verip giyiyolar ayıptır kdhfblskdfhdsfgldf

    sen 90lıydın dimi? 91 miydi yoksa? neyse sonuç olarak 3 ya da 2ye gidiyodum o zamanlar ve cidden kimse anlamıyodu he khdflshgbdflgbdf. şimdi nerde öyle ziki reklam fikirleri kfjgbdjgbdgh

    he tamam o zaman sustum dkfbsfbf

    hep kıskandım lan sizin gibileri :')

    YanıtlaSil
  9. he kızın adı da zennubeydi la hatta.

    Pokemon zamanları kanal d'de bi anime vardı la hatırlıyon mu? Çiftlik kızı ann. Ço severdim ben :')

    91liyim ben cınıms.

    YanıtlaSil
  10. oha kızın adını söyleyince atilla taşın söylediği şarkıyı bile hatırladım kjdfbklfbglbfghfhgh

    he evet ama ben şeker kız candyi daha bi severdim he. starda mıydı o da nerde veriyolardı hatırlamadım şimdi kjsfblkgblgbhfbgt.

    ben neden seni kendimden hep 3 yaş büyük düşündüm lan fff. nerden vardım bu kanıya allam ya kjsdflsfgbldfgbkjbhfh neyse artık oldu bi kere khsdfkjsgvfgfhfg

    YanıtlaSil
  11. omoo ben o koca kafaları kaçırmışım o sırada otlarla topraklarla yemek yapıyodum heral eve girmeyen çocuk modeliydim ben:))
    aa bi de sanal bebek vardı bilmem herkes de varmıydı bir furyaydı bizim burda sanal sanal bebelerimiz olmuştu kağıt bebeklerden barbielerden sonra hatta benimkisi ölmüştü haç falan çıkmıştı omoo haç var bunda deyip kıymetli üç liramı çöpe atmıştım bak fiyatını bile hatırlıyom kafaya bak aterili dönemdeydi galiba tek bendeyse çok bozulurum bak yazmış bulumdum bi kez:)))
    ahahaa çok komikmiş yeaa yorumlara ayrı koptuum:DD

    YanıtlaSil
  12. Tabisii vardı herkes de sanal bebek, yine yazmama sebebim o yüzden. Bilmeyen yoktur yani en azından sanal bebeği olmamış olsa da!
    opdıjaosdıjasodıajsd haç var diyip atmak dpaosjdaopıdjapsodjaspd öf çok güldüm podkaspodskado.
    Ben de o civar bi fiyata okulun kantininden almıştım, okulumuzun kantini hayvan kadar ve çogseldi :'''))'
    Şimdilerde yine almaya hevelendim ama tam 25 lira laann!! Onun yerine tetris aldım 5 liraya :')

    YanıtlaSil
  13. Beni de özetlemişsin :D o internete bağlanırken çıkan ses falan, ben evdeki o küçük cdnin internet için olduğunu şimdi öğrendim ama :P
    Hikaye dinleme yerinin telefonu 166 mıydı 160 mıydı neydi, ben de arkadaşımla arar telefonu konferansa alır dinlerdim. Sonra gelsin faturalar.

    YanıtlaSil
  14. Ah diğ mi ortak değerlerimiz işte şdkasdspoaskd
    Enee evet 160lı bişeydi bak sen söyleyince canlandı kafamda, hepimiz mi dinlemişiz öf yazık bize ya :D

    YanıtlaSil
  15. çok güzel bir yazı olmuş yav :) 97 liyim yazılanların hepsini bilmiyorum ama çok güzel olmuş cidden >.<

    YanıtlaSil
  16. 97mi eneeemm!?? Böyle yaşca küçük okuyucum pek yoktu benim bi şaşırdım.
    Tişikkir ederim ^^

    YanıtlaSil
  17. lann mirkelam pantolonlu foto vardı eskiden kalma onu buluyım diye nerelere girdim

    YanıtlaSil
  18. lsdknflksdnk olum o almanların osurma muhabbeti biz de vardı ya la dlkfnkdf çoh ilginç.
    lksfksdfnk Nihat Doğan'la evlenme hayalleri de nedir ya allam sen koru hof fena oldum, tüylerimde felan bi ürperme var.
    Nickelodeon varmııydı o zamanlar ya? Strada, trtde, showda falan ne bulursak çizgi film namına biz onu seyrediyok *niye çoğul kullanıyorum bilmiyorum, bozmak da istemiyorum yorma beni sldknlkdsng*
    uzun kafalalıların filmini bilmirim ben iyi ki de bilmiyrim oh. Ama jumanjiyi pek severdim ya
    kdsnflksnfs dans olaydı da vardı la bizde bir de dansa davet diye boktan bi oyun vardı allam kızlar erkekler karşılıklı sıra oluolar bele, kızlar gidiyo erkeklere dan teklif ediyordu erkek redderse ayağının burnunu havaya kaldırıyordu. Beni plotoniğim reddetmişti lağn. :'( lksdnflkdnf böle de yazık bi oyundu işte biliren mi?
    O bahçıvan kottan bende de vardı :'( şimdi almak istiyom işte aynı sen yağni olum çok pahalı lan o ne öle. :''''(

    YanıtlaSil
  19. oğdkspdkaspokd essahtan osuruyo lan belki pislikler dur sana bi link atcam.
    http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=17562104 dokaüdpokasüdpok çok gülüyom lan dğoaksdaspodkasğdop

    He la vardı :') Üst kattaki komşumuza gider izlerdim ben de arada, yazık. Onun dışında ivit çizgifilmler animeler dönemiydi lan o zamanlar. En sevdiğim çiftlik kızı ann! galp.

    Hof evet la dansa davet!!! Lanet olası oyun ne edebsiz ne iffetsiz oyunlar dopaskdpasodkasod beni de sevdiğim bebe dansa şaapmıştı da nasıl iffetliysem reddetmiştim podakapsodk mal.

    Ucuzlamıyo da gavur gibi hep gidip bakıyom ha ğdkapsodkaspodk

    YanıtlaSil
  20. Salopet, bahçıvan pantolonu falan iyi isimlermiş ya, ben de direk tulum diyodum o modele. Çok güzel bişey bence. Yalnız bunlar her dükkanda satılıyosa ben niye sokakta hiç görmüyorum öyle giysili kız lan? Yeni yeni mi moda olmaya başladı?

    ahah Bu Banu Alkanlı reklamı açınca da o fındık reklamı sanmıştım otomatik, değilmiş. Bu reklamı çok hayal meyal hatırladım, yalnız hakkaten başarılıymış lan. Şu günün reklamlarıyla karşılaştırınca. Gerçi belki de "eheh o dönemin teknoloji yeni-yetmesi televizyoncular internetin reklamını yapmaya çalışıyolar, aferin la keratalar" düşünceleriyle izlediğim için başarılı gelmiştir, bilemedim.

    Herkes bişey sormuş ben de sorayım; benim sürekli izlediğim denizde yüzüp ordan oraya giden bir ada ve adada yaşayan hayvanların maceraları şeklinde bi çizgi film vardı. Kutup ayısı liderleriydi, kötü bir kaplan vardı falan. Adı da "Nuh'un adası"ymış asjkdh Onu hatırlıyo musun?

    YanıtlaSil
  21. Tulum dediğimiz bizim kot olmayanlardı. Kumaş versiyonlarına tulum diyoduk :B
    Her dükkan da falan yok ya bi hamile tükkanlarında var bi de H&M de gördüm ben o da 100 lira :')

    Ay bilemedim ya o çizgifilmi ben, sanki böyle bi tanıyomuşum aşinaymışım gibi geldi ama yok :/

    YanıtlaSil