8 Nisan 2012 Pazar

Bir panpa kolay yetişmiyor, yetişince de böyle oluyor.


Şimdi işsizlikten, sıkıntıdan size en yakın arkadaşım Tuğçe'yi anlatıcam. Hatta madde madde anlatıyım dur. (daha eski fotoğraf aradım ama hiç biri bilgisayarda değildi, o yüzden en yenisinden koydum, ibretlik)

1. Hırsız: Zaman zaman burdan feryadımı duymuşsunuzdur, ya kitabım gider, ya eşofmanım, pijamam kaybolur, en sevdiğim oje gider vs. Şimdi bu çocuğun böyle bi hastalığı var. Napalım, çalıyo yani, atalım mı kızı sokağa. Gıkımı çıkarmıyorum, onun evine gidince eşyalarımı yerden toplayıp geri getiriyorum. Bana dönmeyenler de var tabi, olsun. Kandır candır, daha fazla rencide olmasın bu konuyu burda kapatalım, yazıktır, hırsız.

2.İç Anadolu'nun en hızlı çarşaf kaydıranı: Dıkşın fiy fiy fiy fiy fiuuvv puh. Çarşaf olsun bi şeyin örtüsü efenime kılıfı olsun daha götü havayla teması kesemeden, kayar! Benim de tahammül edemediğim görüntü, elim kaşınıyo, gözüm seğiriyo, ağzım akıyo. Ama olsundu napalım, atamıyosun işte, yazık.

3. Masum görüntünün altındaki faşist: Zenciyseniz eğer onun karşısındaki şansınız çok düşük. Bi yerde bi zenci görsün, otobüste yanına zenci gelsin hemen bana bi bakış atar güler. Öyle bi pislik insan yatıyo aslında içinde. Ama sevmediği zenciler de yok değil. Bi kere yemekhanedeki bi zenciyi çok kibar, kırılgan göründüğü için sevmişti.

4. Masum görüntünün altındaki Erol Taş, Suzan Avcı...: Yolda yürürken bi afiş görürsünüz afrikalı çocuklar, aç, zayıflıktan ölmüş, acınası haldeler. İçin burkulur ya hani, sen burda homur homur onlar orda öyle...Sonra arkadan bi ses gelir "Acımıyorum da ha, tikkksiniiyyorrrrumm." diye. İşte öyle bi insan. Geçenlerde gördüğü Van üşüyor pankartına da "Siz hala üşüyo musunuz ya?" demişti. Gülüncek bi şey değil evet, ama o an o surata bakıp gülmemek elde değil arkadaşım!!! Hele ki sonradan aklına geldikçe her seferinde gülmemek yine elde değil. Olsun.

5. Muhabbet insanı: 3 yıl önce yaşadığını da 3 gün önce yaşadığını da ve hatta 3 gün sonra yaşayacağı şeyi de anlatırken lafa "geçen" diye başlar. Bi anda ortam da alakasız konu döndürür böyle. Hangi geçen diye sormana çok gerek kalmaz, belli 10 yıl öncesini anlatıyo, anlarsınız onu. Ya da mayışmış şekilde sessiz sakin otururken illa bi şey dicek ya kakasından, kustuğundan bahseder. Hiç mi bişey bulamadı,  belli başlı yaklaşık 10 kadar konusu vardır, onları anlatmaya geçer hemen. Çok şükür artık anlattın bunu bakışını yiyince susuyo.

6. Kendi çöplüğünü bilmeyen insan: Önceki evimde de şimdiki odamda da montunu, çantasını koycağı yer hep bellidir. Eski evimdeyken çat diye tek barınma mekanımız olan küçcük salonun ortasına bırakırdı. Yetsin gitsin bakışımı atar devam ederdik. Şimdiki odamda da kalorifer dibini belledi. Hadi tamam onları koy oraya, ama biliyosun ki yerde katlanmamış çorap görünce delleniyorum! Katlayıpta atsana o çorabını hayvan! Olsun, napalım, tamam.

7. Bireysel olamama: Birini birine ya da bişeye benzetip tam cümleye başlıyosun "hani vardı ya olm..." diye, diğer taraftan karşılık geliyo "hee". O isim ya da nesne hiç anılmadan bile konu kapatılabiliyo bu şekilde. Bazen rahatsız edici oluyo tabi "bi söyliyim lan nolur" denebiliyo. Onun dışında bireysel olamamanın en büyük ve somut örneği geçen yıl yaşanmış bir olaydır. Sultan arkadaşımlan evde uyurken Tuğçe'den mesaj gelir ben bugün gitmiyorum diye. "Bugün gitmiyomuşuz lan,devam et" denir. Halbuki Sultan bizim bölümde bile değildi. O gün bugündür işler değişmedi :')

8. Yalancı: Bunu biraz sona bıraktım ki aradaki güzel şeyleri okusun çok morali bozulmasın. Aslında hırsızdan sonra başı çeken konu bu. Hep göbeği yüzünden işte. Bi kitapta okudum göbekli insanlar daha çok yalan söylüyolarmış, beynin bilmem neresinin etkisinden bilmem neresine bişeyinden diye. İşte bi somut örnek daha.

9. Bundan sonraki kısmı Danshi Koukousei no Nichijou izleyenler bilir (izlemeyen bizden değildir ve olamayacaktır) Hidenori'nin Yoshitake'yi yerden yere vurduğu, nefret ettiği en masum hareketlerini bile sıraladığı kısım gibi yardırıcam.
Karşıdan karşıya geçerken adımlarıma yetişmek için alttan bana bakarak dibimde koşması sinirimi bozuyor. Sandviç vb yiyecekleri ısırarak değil bölerek yemesi sinirimi bozuyor. Sürekli gri hırkasını giymesi sinirimi bozuyor. Ordan burdan duyduğu şeyleri bana gelip "öyleymiş yaaa, tabi" diye anlatması sinirimi bozuyor. Anlattıklarının belli kaynaklarca öyle olmadığını her seferinde öğrenmesine rağmen, yine de anlatması sinirimi bozuyor. Telefonu sinirimi bozuyor. Kaküllerinin düzlüğü sinirimi bozuyor. Bu cümleyi direk danshiden alıyorum bakınız " sürekli tuvalete gitmek zorunda olması sinirimi bozuyor".

Şimdilik kendimi kasmadan ilk aklıma gelenleri yazdım. Belki bunu da bi seri haline getiririm, tüyçe ağzıma sıçmazsa. PANPİTOM BENİM. Hatta ben bu işi mimlemeye kadar götürcem!! Tuğçe'yi mimliyorum bi tabi ki, bi de seymsomething, narsistprenses, hanayoridarkoyu mimliyorum. En yakın arkadaşınızı/arkadaşlarınızı ya da her neyse yazın diye. Hevesimi kırmazsanız sevinicim :') Görüşürüz.

18 yorum :

  1. sdfghjklş. artık nasıl da biliyosun beni bak demişsin twitterda "nasılsa görüceksindir" diye asdfghjklş.

    5n1k miminde söylemiştin hırsız ve yalancıyı (ne biçim gülmüştüm ona ya dfghjkghgjkl) hatırladım hemen ahaha. ne diye kızı yerden yere vurdun ki şimdi yazıktır ahahaah. olur öyle alma-vermeme olayı benim de çok sevdiğim kolyem hala en yakın arkadaşımda bi daha gittiğimde alayım bak onu hatırladım şimdi asdfghjklş.
    o çarşam nasıl kayıyo la biri üzerindeyken? O_O nasıl beceriyor onu asdfghjklş
    ne istiyonuz elin zencisinden ya yazıktır dicem ama pankartlardaki acitaşyonlara bile tiksintiyle bakıyormuş ırk olayını mı takacak kız asdfghjklşi
    o "geçen" muhabbeti hastalık abi deme öyle. hastalıkla dalga geçilmez bende öyleyim asdfghjkl. aynı 3yıl olsun 2ay olsun 6gün olsun o ne olursa olsun "geçen"dir benim gözümde de asdfghjkl
    -bireysel olamamayı anlamadım fff-
    sende hidenori gibisin cidden asdfghjk. kız nefes alsa batıyo dicekmişsin resmen de durmuşsun ahahahahaa. (bi sandviç neden koparılarak yenir ki?)

    şimdi ben de açık açık yazsam bi arkadaşlık son bulur gibi hissettim ama olsun. yazıcam olan! sdfghjklşfghjkl

    YanıtlaSil
  2. hee bi de söylemeyi unuttum. o gün ne içtiniz de sonunda böyle bi fotoğraf var elinizde sdfghjklghjhkjl

    YanıtlaSil
  3. Çok seviyosan kap kolyeni, kaçır ondan. Arkadaşlar densizlik yapmamalı. Neyse ki seninki hırsız değilmiş.
    Ölü gibi hareketsiz yatsa bile çarşaf kaydırıyo abi nasıl bi ulvi güç anlamadım ben.
    Bireysel olamamayı açıklıyorum o zaman :D ene açıklayamadım lan birden pdjasıosajdıoapsdj dur. O verdiğim somut örnek üzerinden bakarsak, birimiz gitmiyo okula ya diğeri de gitmemesi gerektiğini düşünüyo gibi bişey. Halbuki kalk git sanane. Gibi açıkladım ama sen bana çok zor soruyla geldin :D
    Yaz olm, ama ben senin mime hala kendimi hazırlıyorum k-pop kliplerine bakarak arada bi 2 hafta içinde yazarım dşajsdpıajsdpı
    Vala hep sıkıntıdan böyle haller, fotolar :'(

    YanıtlaSil
  4. tam yorum yazcaktım ne güzel bulmuşken seni böyle güzel güzel anlatırken.. bunu gördüm 'Danshi Koukousei no Nichijou izleyenler bilir (izlemeyen bizden değildir ve olamayacaktır)'
    ne diyim ben şindicinik? demicem işte diyeceklerimi madem sizden değilim.. sen de merak etmezsin zaten..

    (merak et nooooluuur... hatta yalvar...noooolllluuuurrr.. sizden oliiimmm nnnoolluuuuur..)

    YanıtlaSil
  5. çok seviyodum olm ablam almıştı o kadar sdfghjklşi. ben bi uğrayayım şu hatuna bu böyle olmaz :D
    benim kuzenin hareketsiz yattığı halde yorganı kılıftan çıkarması gibi bişi heralde bu. onu da anlamıyorum çünkü sdfghjklş.
    anladım ahaha. ben de öyleyim lan laf etme o özelliğe -.- hem okul tek başına çok sıkıcı ya da alışveriş insan yanında birini istiyo dfghjk. evde tek değilsem ya da dışarıdaysam ben tek başıma bile yemek yiyemiyorum hatta sdfghjklş. aç kaldığımı bilirim bu yüzden ahahah.
    o mime başlamak için ciddi anlamda bi gaz gerekiyo olm bak öteki türlü imkansız yani asdfghjk. yoksa nerde görülmüş bana gece yarısı gelen mime sabah kalkar kalkmaz başladığım sdfghjklşi. yazıcam yazıcam merak etme ortada kalmayacak mimin asdfghjklş.
    ahh ahh bilirim o sıkıntı anlarını asdfghjkl

    YanıtlaSil
  6. @Dayatılanla Yaşayan dönüp yazdığımı silesim geldi o derece merak ettim ama :'''') Nöölürsünüüüüzzzzz!?!?!

    @seyma dokaspdoaskdopaskdasd yorganı kılıftan çıkarmayı çok tuttum! Sırf daha çok yazı yaz diye bak ota boka mimlicem seni dpasojdapsod

    YanıtlaSil
  7. en azından 3 günde bir yazmayı düşünüyordum zaten bak iyi oldu konu oluyo mimler bana asdfghjkl. anaa 3 gün olmuş bu gün atarım o zaman bu mimi ahahaha.

    YanıtlaSil
  8. ooff öldüm lşjmbklfgmbnfglşmö napalım, olsundu pşloefkgfşdl ne iyi kalplisin :D yalnız tuğçe de seni yazsın da onu da görek bence olm lşsdjkfbksdl

    YanıtlaSil
  9. @seyma bak burda bekliyorum yazmanı yazmıcaksan söyle yoksa six diyemeyen çocuğun haline bürünücem el hareketleri ve tavır olarak.

    @luna hee didim ona da didim. Yarın yapıcağım baskıyla yazmak zorunda kalcak zaten nihohohohoohoh korkmuyo değilim :') kesin hep atcak kafadan sıkcak, inanmayın olm :')

    YanıtlaSil
  10. gün bitmeden yazıcam bak valla asdfghjk. gönül isterdi şimdi yazmak ama aklıma gelmiyo şimdi hiçbi özelliği asdfghjklş

    YanıtlaSil
  11. Benim her maddenin ozelligini tasiyan farkli arkadaslarim var.
    Ev arkadasimiz izinsiz odaya girip esyalari toplayip kendi odasina goturuyor mesela. O evden cikinca biz de onun odasina girip kendi esyalarimizi toplayip geri getiriyoruz. Kilotlar bile ucurulmus oluyor bazen. Kimse kimseye bisey de demiyor. Yaklasik yaklasik 10 aydir bu boyle. Cok ta iyi anlasiyoruz arkadasla :)
    Carsaf kaydiran kisi biz kendimiz oluyoruz. Rahmetli nenem "sizin gotunuzde dis mi var, carsaflari 10 saniyede asagi cekiyorsunuz." derdi. Hakliydi kadin. Gotumuzle degil belimizle oturuyorduk gerci.
    Danshi'de Hidenori, Yoshitake'nin siraya oturus sekline kil oluyordu hani. Kicimi siraya oyle yerlestirip rahat rahat oturdugumda bunu kendi kesfim sanmistim da demek sirasi olan herkes yapiyormus bunu.
    9 degisik ozelligin tek kiside toplanmasi, senin onunla arkadas olman ve arkadas kalabilmen iyiymis. Ben bir tek en yakin arkadasimi mazur gorebiliyorum. O da zenci dusmani, hayvan sevmez, fasist, biraz da salak ama 10 yil olmus artik, atamiyor insan. Neyse. Mim olmus bu. Belki bana da paslanir. Ne olur ne olmaz herseyi sacmayayim burda.

    YanıtlaSil
  12. Ev arkadaşının durumu iyiymiş :D Sadece ev arkadaşlığıyla tanıştığım biri yapsa aynı şeyi sinir olurdum heralde diye düşünüyorum ama öncesinde arkadaşlığım olan biri yapsa sorun etmem. Tuğçe hariç onunki hırsızlık çünkü artık.
    Götünüzde diş mi var allahım nasıl tanımlıyo şu durumu, çok sevdim!
    Yoshitake'nin o oturuş şekli cidden rahat evet, ama Yoshitake'de görünce insan bi ne biliyim, rahatlık o kadar da önemli değil demek ki diyo :D

    YanıtlaSil
  13. JKDHSJKDHJSKHDJKASHDJKHASJKDHJK ama ben ne pislik ne mahluk bi insanmışım lan hdsjkashdjkashk valla su yok bana yatcak yerim yok yazcam bnde sana ama önce çeşitli notlar tutucam çat diye aklıma geleni yazarsam düzenli olmaz dsahdjkhasdjk sıçtım gerizekalı

    YanıtlaSil
  14. jdğpaojdaispdojasdipojasdopıajsdoığdoakspoakd daha bitmiş sayılmaz gördüğün gibi, devam gelcek bi süre sonra. ne kadar süre not tutcan lan? hal ve hareketlerime ço dikkat etcem artık ğdoaksdokasdğoaskd

    YanıtlaSil
  15. ne dedin bana şimdi anlamadım :')

    YanıtlaSil
  16. iyi bişey sen merak etme töşik anlatır seviyüm çocutlarımı

    YanıtlaSil
  17. Okurken çok eğlendim *-*
    Bir de kıskandım.
    Oturup böyle yazacağım beni yazacak bir arkadaşım bile yok.
    Ağlıyorum.
    Neyse iyi günler -_-"

    YanıtlaSil