16 Mart 2012 Cuma

Çocukluk travmalarım-1


O yıl herşeyin farklı olacağını bilemediler...

3-4 yaşlarındayken, nerde olduğumuzu tam çıkaramıyorum şu an. Edirne'de oturmamıza rağmen Konya mı desem Mersin mi desem, öyle bi yerlere gitmişiz. Bak şimdi çok net anlatıcam ama bundan sonrasını. Dur burası da net değil, tanıdığımız bi aile daha var, onlarda kalıyoruz, öyle bişey. Neyse, arabayla gidiyoruz, adam sürüyo, babam önde ben bi hevesle kucağında, arkada da adamın karısı ve annem. Bi tane yaşlı bi adama çarptık, adamın yola fırlayış anını da hatırlıyorum. Sonra bi anda herkes indi, sen burda dur dediler. Buraya kadar her şey tamam. AMA SONRA NEDEN BACAĞA KOPMUŞ ADAMI BEN ORDAYKEN ARKA KOLTUĞA YATIRIYOSUNUZ LAN! En son ben ağlamaya başlayınca biri ço şükür farketti de çıkardı beni arabadan :') 

Bundan bi yıl sonra da Hatay'da oturuyoduk. O yaşlarda bi çocuk orada olmamalı lan, bi kaydırak bi salıncak koysaydınız keşke! En büyük eğlencem cuma günleri künefe yemeye gitmekti. Olgun bi çocukluk bence. Orda da kertenkele, kurbağa taşlayarak, efenime evin önündeki boklu dereden ilginç hayvanlar avlayarak, akreplerden kaçarak yaşadık. Orda da bok varmış gibi akşamları bahçede tüm komşular toplanır çay falan içerlerdi. Bi gün öyle yere kilim falan serilmiş oturulurken yanımdaki teyze çığlıklarla kalkmıştı, meğersem çiyan ıstırmış. Bi keresinde çok büyük bi kurbağayı taşlamıştık da içinden kocaman bi göz çıkmıştı, ben öyle hatırlıyorum, bi daha da taşlamadık. Bi kere de bi yılanla beraber merdivenden inip (kendisi merdivenin yanındaki mermer tutunma yerinden iniyo, trabzan denmez sanki ona) sonra üstünden geçmiştim. En son gördüğümde kürekle ikiye bölüp dereye atmışlardı.

O yıllarda ananemde kaldım baya bi süre. Bu anlatacağım da bi efsanedir. Yani oo abi efsane bişey bu yıhahah değil, ağızdan ağıza denişerek gelmiş, abartı ünsurlar içerebilir. Bi oda düşünün, bi duvarda yüksek bi divan, karşı duvarında bi koltuk. ikisinin ortasında da anane yerde oturmuş dantelini yapıyo, dikiyo, örüyo. Doğru fiili bulamadım. Ben de koltuğa çıktım ananeme didim ki "ananey bacaklarını oynatma üstünden atlıcam" NAHIMA ATLARSIN. Bi atladım, ananemin bacaklarına takılıp karşı divana burnumu geçirdim. Bu arada 20 yıllık hayatımda bir kere burun kanatmışlığım yok, çok özeniyom. Burdan sonrası efsane işte, ben ilk duyduğum haliyle anlatıcam, sonraki versiyonlarda kuyruğum bile çıkmış olabilir. Burnum domuz burnu gibi kalkmış, kalmış öyle. Ananem burnumu eliyle aşağa ittire ittire indirdi. Aslında bence acısı geçsin diye yapıyodu ama aile arasında burnumun indirildiği konuşulur.

Şimdilik bu kadarını yazıcam. Görüşürük.

23 yorum :

  1. Of börtü böcek kısmı korkuncumuş ama kalanı şahane:)

    YanıtlaSil
  2. ay akşam akşam ne güldüm karnım ağrıdı yeminle espri anlayışına hastayım burcu :))

    YanıtlaSil
  3. Oha, Hatay nasıl bir vahşi doğaymış ya. Şehrin içi miydi bu çıyanlı yılanlı yerler?

    YanıtlaSil
  4. @gasilhane çok çektim börtü böcekten!

    @demet ay utandım :')

    @s6 Künefe yediğimiz yer eğer şehrin içiydiyse, yürüyerek 30-40 dk falandı heralde. Yürüyerek diyorum çünkü bi toplu taşıma aracı yoktu bizim orda :')

    YanıtlaSil
  5. abi sen neler yaşamışsın öyle ya. senin normal bi insan olman kesinlikle beklenemez! şurda ilk olayda senin psikolojini düşünerek gülmedim ama diğerlerinde bildiğin salıyodum odanın ortasına asdfghjkl.
    biz bir keresinde (ben önde oturuyodum) bi köpeğe mi ne çarpmıştık ölmüştü. sonrasında ben babamla "katilsin sen!" diyerek aylarca konuşmamıştım kaza olarak bi onu hatırlıyorum ahahah.
    nasıl bi hayvan düşmanlığı lan o?! ne diye kurbağalara falan taş atıyorsunuz yazıktır, günahtır, etmeyin, eylemeyim...blablabla...
    aha buna hala gülüyorum! çocukken sahip olduğumuz özgüven ne muhteşem lan asdfghjk. ben de bir keresinde (ilk okul 2 yada 3e gidiyodum sanırım) yatakta zıplıyorum ama uçucam edasıyla zıplıyorum. benim yatağımın paralelindeki ablamın yatağında da oyuncak orgumsu bişey var kuzenim onu çalıyor. o çalıyor ben gaza geliyorum daha güçlü zıplıyorum derken hani çocuklukta yatağın uç noktasına gelip kendini arkaya bırakmak manyaklığı vardır ya onu yapasım geliyo. tabi sorun şu ki ben yatağın ucunda değil ortasındayım ve ne ben çok kısayım ne de yatak çok uzun. kafamı yatak başlığına bir geçirmişim var ya o günden beri embesilim asdfghjkl

    YanıtlaSil
  6. ŞDAJSDPAOJDPASODJAPSDOKğdkapsodkağposdjkağspdkDĞ,OKASPDOK bunlar salıyodum odanın ortasına içindi. Yorum sonuna kadar ve bundan sonraki 10-15dk için gülmeye devam edicem.

    Köpekle kurbağa bir mi lan!?! benim hayvan sevgim buraya kadar malesef şdoaksdpaosdk AYIPTIR SÖYLEMESİ, oynıcak bok mu vardı da oynamadık. Etraf kertenkele kurbağa dolu amk :D Şimdi gitsem yine taşlarım! İsteyen yetkililere haber versin, vursun kelepçeyi!

    Abi orgla gaza gelmişsin ama daosdkasğpdoaksdğoaskdğasodk nasıl döktürüyosa artık kuzen. Şantör! O acınla içim cız etti, vala kötü şeymiş!

    YanıtlaSil
  7. allllllllaam öldüm aıshjmufncssdşlvökflşdö aslında çok üzücü ama. niye bu kadar güldüm bilmiyorum sdfklomv senin anlatmandan kaynaklı heralde azcık dram kataydın oscarlık film yeminle dsçmfövlkşdsmvdfvlk

    YanıtlaSil
  8. İnanmazsın en sevdiğim şey dram! Kendi hayatıma bi gıdım katabilsem o saniye ölürüm lan. Hevesimle ağzım açık giderim öbür tarafa. Ama olmuyö işte :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok kasma kendinide düzeltebiliym lan beni ölünle çok muhatap etme

      Sil
  9. sdfsdgvsd öldürdün beni yaa..nahına atlarsın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğen tuşu olsa beğenirdim la.

      Sil
    2. Tuş dedim ama tuş denmiyo du ona, unuttum şimdi :')

      Sil
  10. niye var lan bu çoluk çocuğun ordan oraya zıplama uçma hikayeleri? Ne biliyim koltuk kollarında dengede durma çabası falan. Mesela benimde ilkokul 3te hastaneye çok uzak bi köy kasaba gbi mekanda, koltuk kollarnda gezerken birbirine atlarken falan, ozamanlar bile hala şişko olmamın şansızlığıyla koltuk kolunu kırmışlığım var.Ama asıl güzel yanı çok sonradan farkedilen kanlı görüntüydü. Sağ taraftan kafamdan aşağıda inmiş kanlı üst baş, annemin çığlıklarına rağmen babamın sakince kafamı yıkaması derken meğer ordaki çivi kafama girmiş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu yanımda anlatsın yine bi süre bekler sonra kafana yerdin bunu anlattın diye dpasodjpasodjaspdojasoıdjasd ama güldüm panpa ok.

      Sil
  11. bide unutmadan kuyruğum bile çıkmış olabilr için JHSAJKHDJASHDKHSAKDHJKASHDKASHJKDHKHDSJKAHDJKAHDKHASKDHJKASHK

    YanıtlaSil
  12. Bu ne değişik bir çocik bu ne değişik bir çociklik :D

    YanıtlaSil
  13. Hatay kısmında koptum :D lkajsdasd Burcu! Öldüm la?! Biz de kurbağa, kertenkele, büyük kertenkele -cerbu3- diyorlar burada böyle ejderhamsı bir şey, efsanevi yaratıklar onlar. Kurbağa öldürdük öldürmesine de, genelde boklu dereden kaplumbağa toplamak, temiz suyun içine atmak. Yılan kısmında öldüm.
    Bacağı kopan adam fena la, yazık olmuş.
    Bir de o duvarı kim koydu la oraya!?
    Genel olarak öyle hissettim :'))

    YanıtlaSil
  14. Cerbu3 mü? Ene nasıl isim öyle. Bak negsel robingutluk yapmışsınız pis dereden temiz suya, çok takdir ettim!
    Bacağa kopan adam da gazetelere falan çıkmışıdık biz, meğersem adamın akli dengesi yerinde değilmiş, intihar için atlamış araba önüne.
    Hangi duvar? Anlamıyom şu an :D

    YanıtlaSil
  15. Divana duvar didim :')
    O duvar orda olmasaydı, divan da orda olmayacaktı, duvarı kim koydu la oraya!? :'D

    YanıtlaSil
  16. şdjoaspdoasjdpoasjdalısjdskdpaıs densiz işte!! Yamılttı bırnımı!

    YanıtlaSil