7 Mart 2012 Çarşamba

Asıl caz konseri yazısı


Şimdi çok düzenli olarak dünkü caz konseri hakkında yazmak istiyorum. Yazmassam içimde kalıcak. Günlük hayatında caz dinleyen bi insan değilim, ama Japonya'yla ilgili yapılan her etkinliğe katılmak istediğimden oraya da gittim. O yüzden caz dünyasında kullanılan terimler varsa bilemiyorum, ben kendi ağzıma göre bi şeyler söylicem.

Nobumasa Tanaka, Masaki Hayashi fotoğrafta gördüğünüz kişiler. Nobumasa ayakta duran ve kendisi 44 yaşındaymış! Yine gözlerime inanamadım. Bi insan da böyle mi enerji olur!  Masaki Hayashi'de 34 yaşında.

Bütün caz konserleri mi böyledir bilmiyorum ama bu adamların enerjisi çok başkaydı! Yaptığı işi bu kadar seven, yaparken bu kadar eğlenen kimse görmemiştim! Bi şeye kendini böylesi adayan insanlar gördükçe gözlerim yaşarıyo resmen, kıskançlığımdan çatlıyorum. Çünkü benim hiç yaşamadığım bi şey. Her şeyden hevesini aldıktan sonra çabucak sıkılan bi insan olduğum için ağzıma burnuma kürekle dalasım geliyo.

Piyanoyla öyle "oynadılar" ki, birbirlerinin üstünden altından geçerek çaldılar 2li parçaları. Kapışmaca gibiydi hatta, Nobumasa Tanaka bol bol kahkaha attı zaten bu sıralarda. Adam yarılıyor dedim! Konuşkan olan Masaki Hayashi'ydi, Türkçe Merhaba ve gerisi Japonca ve İngilizce olarak bol bol muhabbete girdi. Kimi yerlerde yine yardılar. Konseri Van Depremindeki depremzedelere ithaf ettiklerini söylediler, bundan sadaece içerdeki 200 kadar kişi haberdar olsa da. Konser çıkışı imza, fotoğraf olayı vardı ama lanet gibi bi yerde oturduğumuz için hemen gitmek zorunda kaldık.

Mekanda fotoğrafçı olarak görevnlendirilmiş insanlar vardı. Onlar da orda çalışan Japon Dili ve Edebiyatı mezunu insanlardı tabi. Dedim yani olay fotoğrafsa burda Nikon'u Canon'u olan, fotoğrafçılık üzerine de eğitim alan insanlarız! Para istemez yeter ki beği de alın dedim. Kendi köşemde, sessiz sakin içimden...Konser salonuna geçtiğimizde bi tane japon teyze ayağıma çarptı da eğilip eğilip gomen nasai dedi mahçup gülerek. O gomen nasai suratıma öyle bi çarptı ki kadının kafadan tutup yere gömesim geldi "len sen ne kadar şirinsin allam yareppim tipe bak yeaa" diye, tabi bu sırada ağzımın kenarlarından sızıntı şeklinde kusarak.

7 yorum :

  1. Yanıtlar
    1. zaten bi sen bi de kanseri atlatmış marta sıtıvırt

      Sil
  2. ulaann!! gelecek sene de olursa ben de görevli olucam lan! kıskanıyorum sen böyle anlatınca T_T ben üzgün, ben mutsuz, ben umutsuz T_T
    o teyzeyi yerim ben! gelsin dövsün sonra şirin şirin gomen nasai desin laf etmem tiplerini yediklerim ya

    YanıtlaSil
  3. Sürekli etkinlikler oluyo zaten sen de görevli olursun, tamam üzülme... Sen görevli olursan da en kıyak hizmeti isterim ona göre!

    YanıtlaSil
  4. torpilin allahını yaparım lan size. bi kazanıyım sonra da hocalarımın gözüne gireyim de gerisi kolay :D

    YanıtlaSil
  5. dılashdlkashdasddlashd kendimce dua edicem sana kazan diye

    YanıtlaSil
  6. sdfhklfhkfdjgulfıjfkf sağoll varoll asdfghjklkjnhbgfd

    YanıtlaSil