30 Mart 2012 Cuma

Açlık Oyunları (spoilersız kısmı da var ;) kehkeh)

Dün Açlık Oyunları'nı izlemeye gittik. Çok tatminsiz bir film izleyicisi olarak yazımın bundan sonrasında, eğer ki kitabının ya da filmin hayranıysanız sinirleriniz bozulabilir bence devam etmeyin, diye uyarmak isterim.

Şimdi buralar spoilersız kısımlar rahat olun. Kronolojik sıralamamı bozup filmin çıkış anından bi sahneyi canlandırıcam: "Olm var ya eğer gnctrkcll şifresiyle yarı fiyata bilet almasaydık, sinirimden kuduruyo olurdum şu an"

Başa dönüyorum. Konusunu dahi okumadan sadece fragmanı izleyip gittik. İzlediğim fragmandan da bi bok anlaşılmıyodu zaten. Hatta siz bunu tivaylayttan çalmışsınız dedim. O filmin başında böyle geyiğin peşinden bi koşturmaca sonra arkadan kızın sesi geliyodu ya hah aynı aynı fragmanda da. Korktum bi o yüzden, neyse o kadar ne konuştular bi bakalım dedik. Konuyu ve kitabı da okumayınca "naptınız la Afrika'ya mı attınız çocukları kehkeh" durumu oluştu.

Emin olduğum şey, kitabını okusam çok seveceğimdir. Ama filmde o çekim teknikleri falan, olmamış lan.  Biri ölmek üzereyken onun açısından çekiyolar, biri şoka giriyo onun açısından çekiyolar. Fazla uzatmışlar o işi, çok göz yordu. Gerek var mıydı o kadar kasmaya biliyorum zaten tamam ölüyo daha ne istiyon?!?!! Dövüş sahnelerindeki çekim teknikleri hele ki!? LAN Bİ GERİ BAS GERİ!!!! Gözümüz hiç bi şey seçmedi, kim kime dalıyo belirsiz. O da gereksiz yorucuydu, hiç bi aksiyon katmamıştı. Bi de dünya klişesiiiiiiğ bi sahne vardı ki, artık o her filmde olan bi şey ne diyim daha ne diyim.

Bundan sonrası spoiler, filmden sahnelerle açıklamaya girişiciğim.

Dün izlerken "olm aynı deadman wonderland lan" diyip dursam da, sonraları bu durum o kadar rahatsız edici olmadı. Çünkü kendi içinde güzel bi ortamı vardı filmin. Şimdi filmde üstünkörü geçilmiş gibi algıladım ben karakterlerin geçmişi, ona göre konuşacak olursam, Sen nasıl anasın lan? En küçük kızın orda seçiliyo, diğeri gönüllü oluyo senin gıkın çıkmıyo? İlk buna dellendim, olmaz olsun öyle anne didim.
Sonra Woody Harrelson'ı gördüm ço mutlu oldum, kim ne derse desin bence en güzelde o oynamış tabiki.

İlk arabalı geçiş töreninde ateş olayı çok etkileyici olmuştu, aynı şekilde tekrar kız programa katılınca elbisedeki olayda iyiydi. Her ne kadar kız yine ateş çıkarabilirim göstermemi ister misiniz? dediğinde "aha kesin osurucak ya da memesini açıcak" desem de. Çok basit düşünüyom ben öyle şeylerde.

Filmin en başından beri bas bas bağırılıyodu kimin kazanacağı, en sonda bi şeyler değişsin isterdim. Yarışmanın sonlara doğru yapılan "aynı mıntıkanın yarışmacıları beraber birincilik alacak" duyurusunda hemen, aha kesin en sonda iptal edicekler deniyodu, öyle de yaptılar zaten. Sonra intahara kalkıştıkları sahnede, böyle kısacık bi anla geçiştirmezler, ölmelerine izin vermezler diyosun ve öyle oluyo. Halbuki orda içinde o beklenti varken çat diye ölse gitse, oh be dicem.

Ayrıca kız sen ne kadar mundar bi kızsın ya! Bacağın için koca kutu krem gönderiyolar naptın yedin mi hepsini de sonraya bırakmadın. Arkan çok sağlam diye mi düşündün naptın. Çocuk yaralanınca çat bi paraşüt daha ne anladım ben bu işten. Zaten Amerikan filmlerindeki aşk üzerine yapılan dramlara tahammülüm yok, gözümü devirmekten çarpılmış gibi oturdum kaç sahnede. Yapamıyonuz arkadaşım, yok olmuyo, sen ver aksiyonu ver aksiyonu!

Mavi saçlı sunucu amcamızı, bi çok filmde görmüş olsam da o saçla bi türlü çıkaramayıp, seni gidi özkan uğur ya diyerek andık. O gülüşün aklımdan çıkmıyo allah belasını versin. Filmdeki tipler "ene Stanley Kubrick" geri mi dönmüş dedirtti bana arada sırada.

Bişey daha dicektim de unuttum. Genel olarak 10 lira vermiş olsam çok söveceğim ama 5 lira verdiğim için gerek duymadığım, başlarda güzel bi atmosfer yaratan ama çekimleri ve klişe ilerleyişiyle bende hayal kırıklığı yaratan bi film oldu. Kitabını okuyaydım iyiydi.

18 yorum :

  1. 4.paragraftaki yoruma kesinlikle katılıyorum benim çok fena başım ağrımıştı o sahnede! ve ciddi anlamda seçilmiyodu kamera bi oraya bi oraya derken bizim beyin sollofoş oldu fff.

    kitabı okumadan gittiğim için eleştirecek yüzüm yok amk! cidden üstün körü havası vardı hatta filmden dönünce ben de dedim "kim bilir ne kadar detay vardı ama ben göremedim!" diye. ah ah ne diye gidersin ki kitabını bile daha okumadan ahh ahh. bu arada senin benzettiğin filmi ben bilmiyorum güzelse onu da listeye alayım pazar günü izlerim (pazar günü sanki 44354 saatmiş gibi her şeyi de o güne atıyorum he)

    aha aynı aynı! valla aynı düşünmüşüz asdfghjkl. öyle ölmelerine izin vermemeleri 2.kitap hakkında düşünmemizi de sağladı. kesin 2.filmde öldürürler onları şeklinde asdfghj

    film iyiydi la o kadar bok atma (ben hiç para vermeden gittiğim için de böyle düşünüyo olabilirim tabi) ama cidden kitabı okuyaydık iyiydi.

    YanıtlaSil
  2. Kitabını oku derim, filmine sovup kitabını hala sevenlerdenim. O kadar kopuk ve eksik olmuş ki insan bunu neden çektiler diyor gerçekten.

    YanıtlaSil
  3. @seyma He hani o köpek mi desem ne desem o yaratıkların saldırdığı sahnede bi ara üstten çektiler, hep öyle olsa mis gibi olcaktı.

    Deadman Wonderland geçen yıl birazını okuduğum mangaydı, sonra da animesini izledim. Ço güzeldi izle izle! Harbi senin bu pazar gününü napıcaz dpasjdaspoıdjaspıdj

    Müthiş kötüydü demiyorum lan ama keşke evde oturup izleseydim diyorum, biraz da film için aşırı şişirilmiş yorum okumaktan, filmin küçük bi salonda çok kalabalık bi şekilde izlenmesinden gelen rahatsızlıktan dolayı aslında. Evde izleseydim ortasında kapatmak istemezdim mesela, merak ettim çünkü hep sonraki sahneleri, ama dedim oldu olayı can sıktı :D

    @yaş tahta pişmanım pişmanım, alıp okucam kitabını yakın bi zamanda.

    YanıtlaSil
  4. yapı olarak kaplanı andırıyordu ama renk bakımından puma, irilik bakımından ayı ve çıkardığı ses bakımından yaban domuzuna benzettim ben onu. ama biri çıkıp onun gerçekte ne olduğunu söylese çok mutlu olurum. evet öyle olaydı iyiydi ama işte muhtemelen düzgün kavga edemediklerinden "bunlar görmesin kavga ettiklerini bişi olmaz" dediler kakaladılar böyle.

    tamam la onu da yazıyorum asdfghjkl. bakalım 1 güne ne kadar sığdırabiliyorum umarım internetim izin verir de küfür ettirmez bana daha fazla :D

    izlediğin yer de öyleyse senin böyle demen çok doğru lan. insan sıkılır orda kaç saat oturuyosun nede olsa. neyse artık bu gazla kitaba yükleniriz artık ne yapalım :D

    YanıtlaSil
  5. Ahhah, amerikan dramları üzerine yorumunun çok benzerini geçen başka blogda okumuştum, şurda:

    http://iluvop.tumblr.com/post/19651334710/nippon-supelior-ammurica-full-o-kisamas

    Ben çok az uzakdoğu filmi izledim sanırım. Ana farkları ne ki batı dramıyla uzakdoğuluların dramının?

    YanıtlaSil
  6. @seyma kitap şart lan, severiz inanıyorum.

    @s6 çok doğru söylemiş bak! En başta kişisel yorum olarak gözyaşı, gözleri dolma olayı en çok bu çekik insanlara yakışıyo, beni o yüzden bi etkiler. Bunun dışında bu Amerikalardaki dramda susmak bilmiyolar allam yareppim, bi susun da anı yaşayalım sessiz sessiz. Ama o zaman duyguyu vermeyi beceremiyolar işte. Çok yapmacık böyle öf ne biliyim kıl oluyorum hatta açık bi şekilde :D Hele ki uzakdoğu filmlerinden alıp yaptıkları filmler yok mu!!

    YanıtlaSil
  7. Niye niye bu postu bu kadar geç yazıyorsun arkadaşım :P Ah bir akıl veren olmadığı için bugün filmi izleme gafletinde bulundum :S
    Kitabın sadece ilk 70 sayfasını okumuştum iyi ki de okumuşum yoksa filmden hiçbir şey anlamazdım itiraf ediyorum. o ne anacım ara sıra fırıncı sahneleri geliyor, eğer okumamış olsaydım bir bağ kuramazdım Peeta ile . Bir de şu dövüş sahnelerinde falan kamerayı sallayıp çekmişler - ya işte biz beceremedik bu sahneyi çekemedik, sizin hayal gücünüze bırakıyoruz- der gibi.
    Bir de şu Peeta'yı sevemedim zaten kitabı da o yüzden bırakmıştım. Canlandıran çocuğu görünce önce Peeta'dan, sonra da kitaptan soğudum, gözümün önüne geldikçe kitaba konsantre olamamıştım :P

    Tüm yazdıklarına katılıyorum düşüncelerimin aynısını yansıtmışsın valla, çok eğlendim yazını okurken.

    *puff bir de ben gnctrkcll indiriminden yararlanmadan izledim, ay işte şu merak denen şey...

    YanıtlaSil
  8. Bundan böyle bana film söyle en erkenden gidip yazıyım madem :D
    Peeta da allam nerde ağzı burnu yamrulmuş çocuk var onu koyun zaten he mi! Şimdi kitabı sonradan okucak olmanın kötü yanı işte hep bu karakterler canlanıcak gözümde :/

    İçim acıdı gnctrkll indirimin olmamasına cidden, bütün düşüncelerime katılmışsın bi de, harbi insanın içi cız etmiştir :D

    YanıtlaSil
  9. Kitabi oku :D

    bi de yarismaya sadece belli yas araligindakiler katilabiliyor ;) anasi orda yirtinsa da bisi olmaz ki zaten kadin kocasinin olumunden sonra katatonik gibi bisi oluyo ;)

    YanıtlaSil
  10. Bi de bacak icin olan sadece yanik kremiydi :D

    YanıtlaSil
  11. Kitapları okumalısın kesinlikle, güzelim seriyi daha ilk filmde mahvetmişler. Çok feci hayal kırıklığına uğradım. Kitabı okumayanlar için çok boşluk olmuş senaryoda. On lira elli kuruşum çöp oldu resmen.

    Kimin kazanacağı belliydi ama diğer haraçlara da yeterince yer verilseydi kafada bir gıdım şüphe farklı bir sonuç oluşabilirdi, es geçmişler.

    Sunucu cidden Özkan Uğur'du :D

    Film sonunda olması gereken bir şey olmadı, çok şaşırdım. (Kitapları okumadığın için spoiler vermemek için kasıyorum burada kendimi :D )

    Güzel bir değerlendirme olmuş, hepsine katılıyorum.

    YanıtlaSil
  12. JSHDJKSHADJK olm iyi ki karanlıkmış o çarpılmış suratını görmemişim.

    Valla biz alışmışız boş salona evde izlemeye falan orda ergen yorumlarımızla arkadaki liselilerle bir olup yanımdaki kızdan uyarı aldım.Kesin o osurup ateş çıkarcak döneminde artık yetti dedi döndü jdhkshdkhasdjk.

    Bide dramı geçtim sizin başrol seçimlerinizde çok hatalı lan yapamıyosanız bi bilene danışın amcanıza dayınıza sorun bu çocuk gidermi bu role diyin. Ne biliyim.Resmen eve dönsün diğer çocuğa gitsin buna herşey film icabıydı desin diye bekledim.

    Bi ara sarı farlı zenci stilistini öpücek sonunda diyede korkmadım değil.

    Ben kitabı okuycm.

    YanıtlaSil
  13. @Fertility Hollis banane, filmde yaş sınırı var dediler mi, hatırlamıyorum? Annenin hastalığı da yoktu, bi mala bağlamış belli ama, filme göre yine diyorum ki bi yırtınsaydı en azından. Ben filmi eleştiriyorum zaten, kitabı değil. Bi de ben o bacağa dal falan girdi de oldu diye hatırlıyodum yea tamam yanıksa, geri aldım hadi onu :d

    @mydestiny filmin kötülüğüne dayanamayıp kitaplarla alakalı bi kaç spoiler aldım birilerinden. Ve gidip adamların suartına tükürmek istedim, salak mısınız bu ayrıntıları neden çıkardınız diye! Mıtlaka okucam kitabı :D

    @tuğçe too long, didn't read.

    YanıtlaSil
  14. Yok zaten filmi tek başına savunmuyorum kesinlikle :D kitabı okuyup izleyince kitapta hayal ettiğim şeylerin birebir canlanmış olması hoşuma gittiğinden beğendim zati ^^ yoksam kitap candır, film kakadır :D

    YanıtlaSil
  15. iyi kitap kötü film serilerine bir yenisini ekleyen holivuuda saygılar :) şimdi sorarım sana o katniss'in stilistini çok aramışlar mı sence... sarı farlı zinci nidir yaaa tipsissss... neyse kitabı okuyup sevdiğini biliyom ya daha bişi demicem :D
    haa bide filmi izlicen mi la harbiden?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izliyom şuvan hayal trendeler bile dakdkasdasldj
      Ayy hiç hatırlamıyom bak Cinna'nın tipini! Ama 2. kitapta bunu bi dövdüler NOOOOOOOO CİNNNAAAA!!!! didim ölcek mi allam ölcek mi çok üzülüyom yiaa!

      Sil
    2. Cinna'nın tipini görünce gel bi daa yaz tibitırdan öf çapsıs herif... spoiler vermiyim şimdi :')
      ben ikinci kitabı bitirdiğimde üçüncü kitap yanımda yoktu allaaam nolcak şimdi diye tatilimi zehir etmiştim kendime :(

      Sil
    3. taam yazcam şdlakdkasjdslakdj

      aay neyseki hemen dibimde aay :') ama bitince bi daha yok çok üzücü lan ay neyse gidiyim filmimi izliyim :')

      Sil