29 Şubat 2012 Çarşamba

gereksiz ayrıntılar #7 bir aile olarak tüketim anlayışımız

Ben ilkokula başladığım sıralar deli gibi Capri Sun tüketimi vardı ülke genelinde. Beslenme saatlerinde içilir, bittikten sonra da kendini "haşarı"lığa adamış Burak'lar, Anıl'lar, Mertcan'larca beklenmedik anlarda patlatılırdı. Her markete gittiğimizde 3-5 tane almak yerine babam (burada baba, çoktan bütün market ahalisini ahbap yapmıştır) depodan açılmamış koli getirtir onu alırdı. Ama hiç bi zaman da buzlu çaylısını içemedim Capri Sun'ın.

Annem ve babam nasıl bi anlaşmaya vardılarsa çok saçma şeyleri zamanında yiyip içemedim. İşte bi tanesi Capri Sun'ın buzlu çaylısı, ilk gördüğüm yerde pipeti daldırıvermek istiyorum! O zamanlar tüketemediğim bir diğer şey, yine o zamanlar moda olan Mcdonald's'ın kap dondurmaları. Adı neydi onların hatırlamıyom şimdi, olay o değil. Her zaman çikolata soslusunu yemeye mahkum edildim. Karamellisini yemek istediğimde "çocuklar karamelli yemez" dendi bana. NEDEN OLM LAN NEDEN LAN Bİ MANTIKLI AÇIKLAMA ALLANIZISEVENSENİZ?! Bi tek annem, babam değil, o dönem bana bakan çevre insanlarda bu şekilde yönlendirdi beni. Çocukluğum karamelin seks objesi, çok ayıp bi şey olduğunu düşünerek geçti. Ama konu o değil.

Bi süre her akşam Kinder Surprise yemek zorunda kaldım. Babam işten gelirken 2-3 tane alır, kapıdan girince gıdaklamaya başlardı. MALESEF TAĞAAM MIII MALESEFF!!!!!!!

Sonra annemle (baba bu dönemde görevde) kendimizi Turti'ye verdik. Nasıl gerizekalı bi yapımız varsa, onu da koliyle alırdık, yaptığı her çekilişe katılırdık, hani şu mektup içinde Turti paketi yollamalık. Son zamanlarda  yokluğunu yeniden yaşamaya başladık.

O dönemde de okula şeftali suyuyla gitmeye zorlandım. Kayısı suyundan oldum olası nefret ediyor, gözümü vişne suyuna dikiyordum. Ancak içeriğindeki "sitrik asit" annem tarafından suratıma suratıma çarpılıp, katiyen alınmadı. Özel günlerde, bayramlarda, komşu evlerinde içebildim vişne suyunu. Zaten daha erken dönem çocukluğunda, kolayı içine şeker atıp içmek zorunda kalan biri için, zor günler hiç bitmedi...

Yıllar içinde böyle saplantılı dönemlerimiz yine oldu. Yakın zamanda da, hatta bi kaç ay öncesine kadar, semtteki bütün mandalinaları biz tükettik. Yine markete gelen mandalinaları koli koli, kasa kasa eve taşıdık. Babam (yine market ahalisiyle ahbap olunmuştur) mandalinanın indirimli olucağı günleri kestirir, o sabah markete damlardı. Ama o mandalinalar bile bize yetmedi. Kardeşim yerli mali haftası için ne götürmüş olabilir? TABİ Kİ DE 2 KASA MANDALİNA. O sınıfa dalıp hepsinden benim güzel, tatlı mandalinalarımı kaçırasım geldi ama babam ben sana alırım yine dedi. O dönemi de atlattık, taze.

Şimdi ki sapkınlığımız da ayva. Bunun sapkınlık olduğunu da geçen Tüyçe'yle konuşurken farkettim. Dram filmi izlerken bi dondurma olsun, çikolata, kahve olsun bi şey istiyorum dedi de. Ben öyle şeyler sevmiyorum, ayva yiyorum genelde dedim. Şu anda da yiyorum, evet. Her akşam buzdolabını açtığım da "ayva yok mu yiiaaa!!!1

17 yorum :

  1. çok ilgnç geliyü lan sizin aile bana çnkü bizde böyle şeyler hiç yaşanmaz bişi alınırsa bu misafirindir zihniyetiyle çoluğa çocuğa ev halkına koklatılmaz bile ki biliyosun hala böyle mualla lan ben mahkumum baklava altlarını yürütmeye fantayı içip üstüne su katmaya bence sus yerine otur!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vala panpa sen benim yerimde olası çocukmuşsun ha aslında.

      Sil
  2. hiç unutmuyorum 3.sınıfta o capri sun çantamın ön gözünte patlamıştı da bütün defter ve kitaplarım harap olmuştu. içmedim zaten ondan sonra. ben içmeyince de eve de sokmadım abi abiciim de mahrum kaldı ahaha.
    mcflurryden mi bahsediyosun? onun bonibonlusu ne güzeldir öyle yeaa canım istedi şimdi bak :/ çocuklar karamel yemez mii :O senin ailen tamamen çılgın!
    bi baba ve gıdak? sdfghjklfdslgndhlfnjmfgt
    turtiyi hatırlamadım biliyor musun? gugıla adını yazıp resmine bakında aklıma geldi bizde çok alırdık ondan ama her hafta 10 tane alırdık öyle koli mantığı yoktu bizde 1 okul haftası boyunca 5 bana 5 abime şeklinde (sizinki daha hesaplı olmuştur kesin :D)
    sizinkiler cidden bi garipmiş O_O vişne suyu ya fff. bizim sınıfta istisnasız herkes vişne suyu içerdi -ben o zamanlar başka meyvelerin suyunun sıkıldığını bilmezdim bu yüzden. benim kuzenlerde bi süre şeker attı kolaya. o ne işe yarıyordu? kola zaten şekerli bişi hani fff.
    ben bizimkilere ağladım resmen mandalina alın diye ama beni kimse takmadı T_T çocukluğumdaki otorite yok artık eskiden ben "bunu alalım" dediğimde alınırdı şimdi takmıyorlar beni T_T

    sana çok büyük bi sır vereyim mi? -bak veriyorum- ben ayva yiyemiyorum. bu güne kadar ki bütün denemelerim kemirerek yediğim ayva parçalarının boğazımda kuruyup beni boğmasıyla sonuçlandı. ben de pes ettim tamam dedim yemiyorum. öyle işte

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay o dönemler çantada ezilen, patlayan yiyecek içecekler intahar sebebi resmen ya!
      Mcflurry diil sundaeymiş :D Hatta böyle limonlu, çilekli diye 7-8 sos çeşidi çıkmıştı var mı hala bilmem ama, ben yine yiyememiştim tabi, illa çikolatalı -.-'
      Ya vala gıdaklıyodu bi de hemen gidip koltuğa çömerdi kinderi altından çıkararak :'(

      Abi Turti resmen kaybolan değerlerimizden biri bence ya! NEDEN YOK ARTIK NEDEN:'(

      Kolaya şeker atma sebebim de, kulak burun boğaz sorunsallarım, ameliyatlarım vardı. Kuruyemiş, cips, asitli şeyler yasaktı yıllarca. Küçük bi çocuğun istediği her şey yani :D Annemler de kolaya şeker atıp veriyolardı son çare, ondan.

      Valla ayvasını yiyemeyen bana geliyo arkadaş ya bu aralar! Sen ilk değilsin üzülme. Ama hep ilk ağızda başlayan sorunlarla geldiler, seninki boğazda başlıyomuş. Ona bi çözüm üretemicem malesef.

      Sil
  3. Hahah, son iki aydır falan yazdığın en iyi blog entry'si buydu galiba. Sizin evde derin dondurucularla dolu bir oda falan mı var, nasıl kasalarca meyve saklıyorsunuz?

    Bi de annenlere şu günkü halinle çıkıp sormadın mı neden karamelli dondurma yedirmediniz bana diye? Sordun da düzgün bir cevap alamadın mı yoksa?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay teşkür ederim, çok sıkıldım da ondan olabilir.
      Öyle çok derinlere saklamaya gerek kalmıyo, bi kaç günü bulmadan tüketiyoruz zaten o meyveleri. Ayrıca lütfen şu havada balkonları kullanmak varken, aaa!

      Sorsam da inkar edicekler, saçma sapan konuşma dicekler biliyorum ben. Ama bu aralar güzel bi anlarında böyle gülüp eğlenirken tokat gibi sorucam. O zaman cevabını sana bir yorumda bildiririm.

      Sil
  4. sundae burgerın değil miydi la? neyse artık yinede büyük ayıp yani seni öyle bir şeyden mahrum bırakmaları. biz karamelli yedik de ne oldu? azgın bir yapım mı var? yok artık. anneni bi dürt bence yazıktır etmesin eylemesin öyle şeylerle kafasını yormasın valla bak :D
    koltuğa çömerdi ve yinede yerdin yani :O -aslında o yaşta bende yerdim de olmaz lan öyle fff.

    belki satılan yerler vardır. olmadı ülkere bi şikayet dilekçesi yazalım tekrar satışa sunsun ahahha

    şeker atınca asiti gidiyo muydu kolanın :O -çok zor bi çocukluğun olmuş :/

    ağızda ne sorunu olucak ki. çiğniyosun yutuyosun nede olsa asıl olay boğazda. bende mideye inmiyo hiçbiri. diziliyor orda boğuyor T_T

    YanıtlaSil
  5. hayır olm burger da byle başlayan bişey yok muy BİKUL BİKUL! hah oydu burgerdaki. dakısdjoasışdjaspdojasdpıajsdpıasjd azgın yapına :D:D:
    vala türk doktoruna emanet edilmişim, koalya şeker atın problem çözülür demiş, napalım. Allah bi daha tattırmasın.
    Çiğneyemeyen var, içindeki "taş hücreleri" dişine sıkıştığı için çok şikayetçi olan var, sen o problemleri çok güzel aşmışın aferim! Doğru ayva seçtiğinize emin misin peki? Bizim aile meyve seçimlerinde çok iyidir gördüğün gibi dlasjdalsdhasd yardımcı olabilirim.

    YanıtlaSil
  6. aa evet tüh bak karıştırmışım hepsini :D neyse artık olduğu kadar :D
    gözünü sevdiğim türk doktoru da bana 5 yaşımda 6şişe kortizon kullandırmıştı çok muhteşemler onlar oooo değerlerini bilmek gerek :D
    amann onlar da sorun mu peh yani. onlar o evreleri geçsinler asıl zor ve ölümcül kısım orda. kupkuru şey bildiğin öldürüyo lan morarıyorum yemeye çalışırken O_O ayvayı iyi seçmek mi? nasıl seçilir ki ayva? yada iyisi nasıldır ki? hayrına bi aydınlat beni be hadi beeğğğ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O konuyu babamla konuşmam lazım canıms, ben sadece tüketimden sorumluyum :D

      Sil
  7. Yiyemediğin ve içemediğin her şeyden anne-baban sorumlu! Üzülme evlat, elbet bir gün CapriSun buzlu çaylısından içeceksin, buna inanıyorum.

    -bir de mim var, aklıma ilk sen geldin, seym geldi, gök geldi. geldi de geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana inandığın için teşekkür ederim :''''''''')
      Lan sen demeden görürdüm ben o mimi yeminle ama kaç zamandır blog okuyamıyorum :'( Bakiciim mime.

      Sil
  8. Ben de okuyamıyorum, ben de! Lanet sınavlar vesaire, anlıyorum seni evlat! :D

    YanıtlaSil
  9. Ayy benim hala ne yediğime karışırlar :/ Eskişehir'e her dönüşümde ilk iş hamburger+patates yemek olur. Bir de her akşam telefonda ne yediğim sorulur uf uf :S Böyle yasaklayarak beni daha çok yemeğe teşvik ediyorlar kilo almama sebep oluyorlar ya :P

    YanıtlaSil
  10. En kötüsü de ne yedin diye sorulmasıdır heralde :D:D

    YanıtlaSil
  11. Bende bir mimin var, cevaplamak istersen sevinirim. ;)

    YanıtlaSil
  12. Teşekkür ederim :) en kısa zamanda!

    YanıtlaSil