9 Şubat 2011 Çarşamba

Yaprak sarması konusunda destek bekliyorum

Ya ne mantıksız iş lan. Zeytinyağlı yaprak sarması malzemelerini tarifini yazdım sabah sabah. Kağıda bakıyorum bi bok anlamıyorum. Hayır şimdi sorularım var!

1.İçini hazırlarken diyo ki; çok kısık ateşte pirinçler suyunu çekene kadar DEMLENDİR. O ne la?

2. Dibi tutmasın diye yaprak döşüyomuşuk tencereye bu durumda o yapraklar ziyan mı olucak? Bunu yapmasakta direk sarmaları atsak dibi tutunca kazısak ne olur? Kıtkanaat geçinen öğrencileriz tutup yaprak mı koyucam tencere dibine?

3. Sarmaları dizdikten sonra üstüne bi tabak kapatıcakmışız. Sonra da 1 su bardağı kaynar su dökücekmişiz. Bu ne çeşit bir voodoo büyüsüdür? Katkıları nelerdir?

8 yorum :

  1. 1. Yumuşucak işte, terimleri boşver:D
    2. Hilkat garibesi kıvamında dolmalar görmek istemiyosan koy o yaprakları dibine. Kazısan da yencek kıvamda olmayan, işçiliği yüksek, ziyan olmuş dolmalar yerine 3-5 tane yaprak ziyan etmek daha mantıklı bence:D
    3. Dağılmamaları için:)

    YanıtlaSil
  2. Ne dicem bak sen yapsana :D Bilgi sıçtın ya da deneyim her neyse.

    YanıtlaSil
  3. Yemek konusunda iyiyimdir alla karetsin(H) asljdkgasdhg
    Bilgi. Daha doğrusu mantık yürüttüm, genel yemek bilgisi, yanlış cevaplar da vermiş olabilirim:D Yapmışlığım yok. Zahmetli şeyleri yapmak işime gelmiyo:D

    YanıtlaSil
  4. Oha genel yemek bilgisi! Akşam bu konu hakkında video koyucam, böylece sarmanın gidişatı hakkında fikir edinebilirsin. Gerçi gerek yok lan biz yicez (H)

    YanıtlaSil
  5. sarmanın büyüsü nerden geliyor, niye herkes zevkle yiyo sanıyorsun
    işin sırrı tabakta tabak olmadı mı çöpe at gitsin :d:D

    YanıtlaSil
  6. Vaynısını o derece etkili yani. Çok korkunç bi işe girişiyorum galiba.

    YanıtlaSil
  7. Ya hemen hemen her yemeği yapabilitem var karnıyarıktan mercimek köftesine (bu 2 örnek geldi, zor olduklarından değil de uğraştırıcı) ama velhasıl üşengeçlik öğrenci mantığıyla birleşince uzak hayaller olarak kalıyo hepsi:)

    YanıtlaSil
  8. burak kardeşimi buradan takdir ediyorum.çoh ei açıklamış

    YanıtlaSil